نسخه چاپی

حجت‌الاسلام فومنی در گفتگو با نما:

اصلاح‌طلبان به خاطر وابستگی‌هایشان به غرب از بایدن حمایت می‌كنند

عکس خبري -اصلاح‌طلبان به خاطر وابستگي‌هايشان به غرب از بايدن حمايت مي‌کنند

دبیركل حزب مردمی صدای اصلاحات گفت: جریان اصلاح‌طلب به خاطر وابستگی‌هایی كه به دولت‌های غرب دارند از پیروزی بایدن حمایت می‌كنند.

حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی صدای اصلاحات در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: فرقی میان بایدن و ترامپ نیست، بلکه حتی امکان دارد اگر بایدن به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، شرایط برای ایران هم سخت‌تر از گذشته شود.

وی افزود: دموکرات در قضیه برجام نشان دادند که به عهد و پیمان آنها هم نمی‌توان اعتماد کرد؛ زیرا همین دموکرات‌ها برجام را در مجلس به تصویب نرساندند؛ بنابراین دموکرات‌ها افراد قابل اعتمادی نیستند.

دبیرکل حزب مردمی صدای اصلاحات با بیان این مطلب که شفافیت جمهوری خواهان از دموکرات‌ها بیشتر است، گفت: از همان ابتدا، دعوا و دشمنی جمهوری خواهان با ما علنی بوده، لذا از مواضع آنها علیه کشورمان کاملاً مطلع هستیم، اما دموکرات‌ها این شفافیت را ندارند و به سختی تشخیص خواهیم داد که چه برنامه‌ای برای ایران دارند.

فومنی بیان کرد: متأسفانه برخی در داخل کشور چنین استدلال می‌کنند که اگر بایدن رئیس جمهور آمریکا شود، شاید اوضاع اقتصادی و روابط خارجی جمهوری اسلامی بهبود یابد و ایران راحت‌تر با آمریکا کنار خواهد آمد، اما در اصل انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا هیچ نفعی برای ایران ندارد.

وی ادامه داد: حتی من فکر می‌کنم انتخاب ترامپ به نفع ایران است؛ چون ترامپ سیاستی را به کار گرفته که در تمام دنیا منزوی شده که این باعث شده تا جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی و دیپلماتیک دست بالاتری را نسبت به آمریکا داشته باشد؛ پس انتخاب دوباره ترامپ، احتمال فروپاشی آمریکا را تقویت خواهد کرد.

حزب مردمی صدای اصلاحات با بیان اینکه برخی از جریانات داخلی حامی بایدن، منافع‌شان در گرو حمایت از اوست، گفت: آنها فکر می‌کنند که اگر بایدن رئیس جمهور شود می‌توانند با آمریکا توافق کنند که این باور از نگاه غربگرایانه این طیف نشئت می‌گیرد.

فومنی تأکید کرد: نگاه این طیف سیاسی به دستان آمریکاست و نیز آمال و آرزوهای آنها فقط رابطه با آمریکاست و حتی علاقه این جریان سیاسی آنقدر به آمریکا زیاد است که فرزندان و نزدیکان خود را برای زندگی به این کشور فرستاده‌اند.

وی گفت: اکثر افرادی که خواهان پیروزی بایدن هستند فقط دغدغه‌های شخصی خود را دارند و این افراد عوامل خودفروخته‌ای هستند که وابستگی‌هایی را به دولت‌های غربی دارند و پیروزی بایدن هم در راستای این وابستگی قابل تحلیل است.

این فعال سیاسی یادآور شد: هرکه در دام آمریکایی‌ها بیفتد، بدبخت خواهد شد و نمونه آن حکومت پهلوی بود که با تمام خوش‌خدمتی‌هایش، دولت آمریکا اجازه ورود او به این کشور را نداد؛ لذا باید از گذشته و از تاریخ درس آموخت.

۱۳۹۹/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...