نسخه چاپی

بلاتكلیفی خانواده دانش آموزان ادامه دارد؛

در انتظار تصمیمی قاطع

عکس خبري -در انتظار تصميمي قاطع

هر چند كه پایدار ماندن این شرایط و شروع اول مهر و سال تحصیلی به این صورت در باور ها نمی‌گنجید ولی به گونه ای رقم خورد كه اول مهر متفاوتی بدون هیاهوی همیشگی دانش آموزان و به صدا درآمدن زنگ مدارس را تجربه كردیم .اول مهری كه برخی از دانش اموزان از قاب دوربین ها نظاره گر بازگشایی مدارس و بخش دیگر با دلهره و اضطراب خانواده ها با تعهد رعایت نكات بهداشتی راهی مدارس شدند.

زهرا روزبه - از همان ابتدای شیوع کرونا در کنار مشکلات ناشی از این ویروس معضل تعطیلی مدارس به صورت جدی بروز نمود . با توجه به این که یادگیری بچه ها با حضور در مدرسه و ارتباط با معلم و محیط و همسالان قابل قیاس با آموزش مجازی نیست ولی این تصمیم بنا بر اقتضای شرایط بحران این زمان است،اینک با استمرار همان شرایط بحرانی، آموزش و پرورش به این مسئله نگاهی سرد و سهل انگارانه داشته و اختیار را به خانواده ها داده است.

هر چند که پایدار ماندن این شرایط و شروع اول مهر و سال تحصیلی به این صورت در باور ها نمی‌گنجید ولی به گونه ای رقم خورد که اول مهر متفاوتی بدون هیاهوی همیشگی دانش آموزان و به صدا درآمدن زنگ مدارس را تجربه کردیم .اول مهری که برخی از دانش اموزان از قاب دوربین ها نظاره گر بازگشایی مدارس و بخش دیگر با دلهره و اضطراب خانواده ها با تعهد رعایت نکات بهداشتی راهی مدارس شدند.

در این بین چیزی که از اهمیت بیشتری برخوردار است جواب گویی به بلاتکلیفی این دو گروه از خانواده ها است .

البته برآورد می شود که با سرد شدن هوا و فراگیری ویروس آنفولانزا همزمان با کرونا این بخش از آموزش حضوری دانش آموزان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد روی آوردن خانواده ها به آموزش مجازی خواهیم بود . با توجه به این که بیش از دو هفته از پانزدهم شهریور و بازگشایی مدارس گذشته است و دانش آموزانی که به بهانه آشنایی با مدرسه ، محیط و معلم روانه مدرسه شده بودند با محیط آشنا شده اند و عملکرد دانش اموزان حضوری در ارتباط با رعایت دستور العمل های بهداشتی دیده شده و میزان ابتلا روبه افزایش است و ممکن است همین حضور کم و کوتاه مدت دانش آموزان پیامد های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. مناسب است مسئولین امر بنابر این شرایط به زودی تصمیمی قاطع و بلند مدت که هم خانواده ها و هم کادر مدرسه ملزم به اجرای آن باشند و از بلاتکلیفی و سردرگمی رهایی یابند، اتخاذ کنند.

نظر به این که در شرایط موجود و با هشدارهایی که در مورد وخیم‌تر شدن اوضاع اعلام می‌کنند، آموزش غیر حضوری و استفاده از فضای مجازی آموزشی تنها راه پایدار برای ماه های اینده تحصیلی و سال اموزشی است وروش ها و مشکلات خاص خود را دارد پیشنهاد می‌شود که از حالا تمرکزبر شیوه آموزش مجازی و عادت دادن دانش آموزان به این روش و رفع مشکلات این حوزه باشد تا همه دانش آموزان کشور با تکیه بر فضای مجازی از آموزش یکسان برخوردار شوند و انشاءالله با سلامتی و موفقیت این سال تحصیلی را به اتمام برسانند.

۱۳۹۹/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...