نسخه چاپی

رازینی: قضات بسیجی وار اقدام كنند

معاون حقوقی قوه قضائیه با اشاره به روز بسیج حقوقدانان گفت: وكلا و قضات برای رفع مشكلات مردم باید بسیاری از پرونده‌ها را بسیجی وار دست بگیرند.

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت الاسلام علی رازینی پیش از ظهر یکشنبه در اولین همایش استانی گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان اظهار داشت: وکلا و قضات رابطه دوستی برقرار کنند و با کمک یکدیگر کار را به نتیجه برسانند.

وی بر حمایت از ایثارگران تاکید کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از خانواده شهدا، بسیجیان و رزمندگان در پیچ و خم دادگاه ها معطل هستند و باید کارشان انجام شود.

رازینی همچنین بر ارتباط قضات با روسای دادگستری ها تاکید کرد و گفت: اگر می دانیم پرونده ای حق است، از یک وکیل متدین بخواهید که پرونده را در دست بگیرد و حتی رایگان کار آن را انجام دهد که البته این کار، کار وکلای بسیجی است.

رازینی با تاکید بر اینکه مردم باید کارشان بدون معطلی انجام شود، افزود: لازم است پرونده‌ها را بسیجی وار دست بگیریم و به سرانجام برسانیم.

رازینی با اشاره به اینکه یک حقوقدان باید بی‌ظرف باشد یادآور شد: این امر این‌گونه تعبیر شده که یک حقوقدان باید نسبت به همه مسائل جامعه ‌بی‌طرف باشد در حالی که یک قاضی خوب و یک وکیل نباید نسبت به همه مسائل دنیا بی‌تفاوت باشد.

معاون حقوقی قوه قضائیه، این شیوه بی‌طرفی را افراط در تعبیر برخی معانی دانست.

رازینی ادامه داد: به عنوان نمونه یک بسیجی حقوقدان باید از دانش حقوقی خود در جنگ نرم استفاده کند در حالی که در بسیاری از عرصه‌ها جای این طیف از حقوقدانان خالی بوده است.

وی عنوان کرد: اگر حقوقدان بسیجی در زمینه استفاده عراق و منافقان از بمب‌های شیمیایی وارد عمل می‌شد و آن را با قوانین بین‌المللی تطبیق می‌داد اما در این زمینه کوتاهی شد.

۱۳۹۱/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...