نسخه چاپی

آرامش مردم خط قرمز پلیس است/ با اراذل و اوباش مماشات نمی‌كنیم

عکس خبري -آرامش مردم خط قرمز پليس است/ با اراذل و اوباش مماشات نمي‌کنيم

جانشین فرمانده ناجا آرامش مردم را خط قرمز پلیس دانست و گفت: با اراذل و اوباش و برهم زنندگان آرامش مردم مماشات نمی كنیم.

به گزارش نما ،سرتیپ پاسدار قاسم رضایی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی غرب استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم، کشوری که امنیت آن زبانزد جهان است و علی رغم همه توطئه‌ها برای ناامن کردن کشور، ما از امن ترین کشورهای جهان چه در مرزها چه در شهرها هستیم.

سرقت و بر هم زدن آرامش مردم خط قرمز پلیس است

رضایی با بیان اینکه هیچ کشوری در جهان به اندازه جمهوری اسلامی ایران در امنیت به سر نمی‌برد، افزود: ما آرامش را جز حقوق مردم می‌دانیم و سرقت و بر هم زدن آرامش مردم خط قرمز ما محسوب می‌شود، برای ما سرقت کوچک و بزرگ فرق ندارد و این موضوع به طور جدی سازماندهی شده و هم اکنون نیز کشفیاتی که در کشور انجام شده بالا و بازدارنده بوده است.

وی گفت: مولفه‌هایی برای پیشگیری از سرقت وجود دارد که باید ارتقا یابد و بخش از آنها را در قالب قرار دادن باغبان و دشتبان و نگهبان محله دنبال خواهیم کرد این موارد مشارکت مردمی را در پی دارد که مردم نیز از آن استقبال کرده‌اند و ما نیز آن را انتشار خواهیم داد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: برخی از مؤلفه‌های امنیت خارج از اراده ناجا است، مثل برخی قوانین و مقررات که لازم است و باید زیرساخت‌های قانونی آن اصلاح شود، باید قوانین موجب پیشگیری شوند و بحث بازدارندگی را به دنبال داشته باشند و معنا ندارد سارقی دستگیر شود و بگوید برای بار بیست و هفتم است، که دستگیر می‌شوم و این نشان می‌دهد، که یک جای پای قانون می لنگد، لذا از مجلس انقلابی انتظار دارم با کارشناس انتظامی و قضائی قوانینی را که شایسته مردم و دستاوردهای انقلاب است وضع کنند، که برای جرایمی مثل سرقت بازدارنده باشد چرا که این موضوع از مطالبات جدی مردم محسوب می‌شود.

قوانین راهنمایی و رانندگی پیشگیرانه باشد

رضایی با بیان اینکه ناجا امروز به عنوان سخنگوی مردم است، گفت: انتظار داریم این موارد به طور انقلابی انجام شود، موضوع دیگر در باب پیشگیری از سرقت موارد ایمنی است، مثلاً ساختمانی که ایجاد می‌شود، دارای پیوست حوادث است و باید پیوست انتظامی هم داشته باشد، صنعت هم باید مکلف شود خودروهای تولیدی را در برابر سرقت ایمن کند.

وی با بیان اینکه جرایم راهنمایی و رانندگی نیز باید پیشگیرانه باشند، اضافه کرد: دغدغه دیگر مردم اراذل و اوباش هستند، ما با کسانی که غداره می‌کشد و آرامش مردم را به هم می‌ریزند، مماشات نخواهیم داشت و در صحنه اراذل را ادب می‌کنیم.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مطالبه جدی ما این است، که اگر فرد در صحنه دستگیر نشد قانون طوری باشد که به این موضوع با سرعت رسیدگی شود و زندانی برای این فرد در نظر گرفته شود که تأثیر گذار باشد.
مهر

۱۳۹۹/۷/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...