نسخه چاپی

140 ژاپنی از دولت امریكا شكایت كردند

حدود 140 شهروند ژاپنی ساكن در نزدیكی یك پایگاه نظامی آمریكا در استان اوكیناوا واقع در جنوب ژاپن از دولت امریكا به دلیل سرو صدای بسیار زیاد این پایگاه و ایجاد مزاحمت و همچنین مشكلات بهداشتی ناشی از وجود این پایگاه در محل زندگی خود شكایت كردند .

به گزارش نما، ایرنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس نوشت: سازمان رادیو و تلویزیون NHK یاد آور شد که این 140 نفر از جمله شهروندان ژاپنی ساکن در نزدیکی پایگاه هوایی ˈدینا ˈآمریکا هستند و از دولت آمریکا در دادگاهی در ˈناها ˈ شکایت کرده اند.

سازمان رادیو و تلویزیون ژاپن ( NHK) افزود : ساکنان این منطقه می گویند که به دلیل وجود این پایگاه هوایی در نزدیکی محل سکونتشان ، دچار اختلال در شنوایی شده اند ، و به دلیل تمرین های پرواز و فرود پیاپی هواپیماهای نظامی در این منطقه ، دچار بی خوابی می شوند.

ساکنان این منطقه ممنوعیت پرواز در شب و صبح زود در این منطقه و دریافت غرامتی معادل دو میلیون و 600 هزار دلار به دلیل زیان های وارده را خواستار شده اند.

گفتنی است پیش از این حدود 22 هزار شهروند ژاپنی طی شکایتی از دولت ژاپن خواستار ممنوعیت پرواز در شب و دریافت غرامت شده بودند .

لازم به ذکر است که پس از بازداشت دو سرباز آمریکایی به اتهام تجاوز به یک دختر ژاپنی در اوکیناوا در نیمه ماه اکتبر گذشته ، خروج نیروهای آمریکایی از ساعت 23 تا 5 از این پایگاه ممنوع شده است .

۱۳۹۱/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...