نسخه چاپی

پوست اندازی برنامه ها در دوران كرونا

عکس خبري -پوست اندازي برنامه ها در دوران کرونا

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینكه در حال پوست اندازی از روش های سنتی و قدیمی به روش های جدید هستیم، گفت: ممكن است این پوست اندازی و تغییر روند در كوتاه مدت بر كیفیت برنامه ها تاثیر داشته باشد ولی مهم این است كه در جهت اصلاح و بهبود و استفاده از فرصت های دوران كرونا باشد.

به گزارش نما ،مسعود مهدویان فر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح شبکه سازی های محلی در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: در محلات مختلف شهر متناسب با اقتضائات محلی، ظرفیت های مردمی را برای آموزش های چهره به چهره با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و نیز آموزش های غیر حضوری و مجازی در چند منطقه فعال کردیم.

وی با اشاره به موفقیت اجرای این طرح، گفت: به دنبال گسترش شبکه سازی های محله محور و اجتماع محور هستیم که در خلاء برنامه های گسترده قبلی به خاطر محدودیت های کرونا می تواند موثر باشد.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مباحث اجتماعی اولویت بر روی مناطق حاشیه ای و آسیب خیز شهر است، گفت: در چند محله که بهره برداری کمتری از امکانات دارند شبکه سازی های محلی انجام شد. در این محلات به دلیل اینکه همبستگی های اجتماعی بیشتر و ارتباطات مردمی گسترده تر است اتفاقا موفقیت کارها بیشتر بود.

وی تاکید کرد: همیشه نباید نگاه تهدید به مناطق حاشیه ای شهر داشت، چراکه در بسیاری از مواقع فرصت هایی در دل این محلات وجود دارد که باید از این فرصت ها و ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

مهدویان فر با بیان اینکه شبکه معتمدان و نخبگان در مناطق حاشیه ای شهر شناسایی شده، گفت: از طریق شبکه نخبگان با شهروندان این محلات در ارتباط خواهیم بود و آموزش های لازم را به آنها ارائه می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس کارهای پژوهشی تحت عنوان جامعه شناسی مواجهه با کرونا، یکسری آسیب ها مثل خشونت خانگی یا افسردگی در این ایام افزایش پیدا کرده که مبتنی بر همین آسیب ها، آموزش هایی به شهروندان ارائه می کنیم.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این طرح هنوز گسترده نیست و به صورت پایلوت در برخی محلات و مناطق شهر که با حاشیه نشینی مواجه هستیم در حال اجراست، تاکید کرد: با موفقیتی که از اجرای این طرح حاصل شده به دنبال تسری آن در همه مناطق و محلات شهر هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش هایی که به شهروندان ارائه می شود از طریق مداخله بیرونی نیست بلکه با تکیه بر ظرفیت های مردمی و نخبگان است، توضیح داد: آموزش هایی که به شهروندان ارائه می شود دیگر به سبک قدیمی نیست که مربی به مناطق فرستاده شود، بلکه ظرفیت های محلی به توانمندی می رسند و از آنها استفاده می کنیم. مثلا در یک محله ممکن است مشاور، روان شناسی و یا افراد آشنا به آسیب های اجتماعی ساکن باشند که ما آنها را شناسایی و دعوت به همکاری کرده و محتوای لازم را در اختیار آنها قرار می دهیم تا خودشان آموزش ها را به مردم بدهند.

مهدویان با اشاره به اینکه پیش از شیوع کرونا، آموزش مباحث اجتماعی و فرهنگی در قالب برنامه های شهری و یا کلاس های حضوری در فرهنگسراها به شهروندان ارائه می شد، گفت: به خاطر محدودیت های دوران کرونا به سمت فعال کردن ظرفیت های مردمی و آموزش های غیرحضوری و استفاده از فضای مجازی رفته ایم.

وی با بیان اینکه در حال پوست اندازی از روش های سنتی قدیمی به روش های جدید هستیم، گفت: ممکن است این پوست اندازی و تغییر روند در کوتاه مدت بر کیفیت برنامه ها تاثیر داشته باشد ولی مهم این است که در جهت اصلاح و بهبود باشد، چراکه نباید صرفا نگاه تهدید به شرایط موجود داشته باشیم، بلکه باید از فرصت هایی که وجود دارد نهایت استفاده را ببریم.
ایسنا

۱۳۹۹/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...