نسخه چاپی

عسگراولادي :

"وفاق ملی" برای كاستن از تكثر نامزدهای انتخابات 92

دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: راهبرد جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات آینده همگرایی احزاب، گروه‌ها، رجال سیاسی و مذهبی اصولگرایان برای رسیدن به یك خرد جمعی است.

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: راهبرد جبهه پيروان خط امام و رهبري در انتخابات آينده همگرايي احزاب، گروه‌ها، رجال سياسي و مذهبي اصولگرايان براي رسيدن به يک خرد جمعي است، با توجه به اينکه تکثر نامزدها سبب حيرت و سرگشتگي مردم مي‌شود، ما بنا داريم با گفتگو با اضلاع رقابت با اصولگرايان تعدد و تکثر نامزدها را به حداقل کاهش دهيم و نوعي وفاق ملي پديد آوريم.
حبيب‌الله عسگراولادي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره طرح اصلاح قانون انتخابات كه در مجلس شوراي اسلامي مطرح است، اظهار داشت: قانون انتخابات بايد قانوني جامع و مانع باشد، تا در هر دوره از مجلس دستخوش تغيير و تبديل نشود.


*بهتر بود نمايندگان در نگاه به اصلاح قانون انتخابات تا ابلاغ سياست‌هاي کلي رهبر معظم انقلاب صبر مي‌کردند
عضو ارشد شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ترديدي نيست که قانون انتخابات نواقصي دارد. اکنون سياست کلي درباره انتخابات در مجمع تشخيص مصلحت نظام بنا به دستور مقام معظم رهبري تحت رسيدگي است، بهتر بود نمايندگان دقيق و متبحر مجلس در نگاه به اصلاح قانون انتخابات تا ابلاغ سياست‌هاي کلي رهبر معظم انقلاب صبر مي‌کردند و با نگاه عميق‌تر به رفع نواقص قانون انتخابات همت مي‌گماردند.

*تلاش جبهه پيروان در جهت ايجاد "وفاق ملي" ميان اضلاع رقابت اصولگرايان
وي درباره استراتژي جبهه پيروان خط امام و رهبري براي ورود به انتخابات آتي، گفت: راهبرد جبهه پيروان خط امام و رهبري در انتخابات آينده همگرايي احزاب، گروه‌ها، رجال سياسي و مذهبي اصولگرايان براي رسيدن به يک خرد جمعي است، با توجه به اينکه تکثر نامزدها سبب حيرت و سرگشتگي مردم مي‌شود، ما بنا داريم از طريق گفتگو با اضلاع رقابت اصولگرايان، تعدد و تکثر نامزدها را به حداقل کاهش دهيم و نوعي وفاق ملي پديد آوريم و اميدواريم انشاالله به اين هدف برسيم، درباره انتخابات شوراها هم تمهيداتي داشته‌ايم که به زودي اعلام مي‌نماييم.

*انجام فعاليت‌هاي مقدماتي در كميته جبهه پيروان
عسگراولادي در ادامه اين گفتگو ضمن تاييد خبر تشكيل كميته‌اي انتخاباتي در جبهه پيروان خط امام و رهبري افزود: جبهه پيروان خط امام و رهبري مانند هر جرياني نسبت به انتخابات حساس است و طبيعي است که ستادي در اين باره تدارک ببينيد منتهي ما تبليغات زودرس را صلاح نمي‌دانيم و ستاد در حال انجام کارهاي مقدماتي است اما نيازي ندارد بگوييم در حال حاضر چه مي‌کند.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره اينكه آيا اين كميته همان سازوكار پيشنهادي اصولگرايان براي انتخابات آتي است يا خير، گفت: جبهه پيروان خط امام و رهبري يک ضلع از اضلاع جبهه اصولگرايي است، جبهه اصولگرايي وسيع‌تر از اين محدوده است و ما خود را جزئي از اين جبهه گسترده مي‌دانيم.

*مدل رقابتي مجلس نهم مدل موفقي بود
وي در پاسخ به سوالي مبني بر تغيير در آرايش سياسي جريان اصولگرايي در انتخابات آتي و قطب‌بندي‌هاي جريان‌هاي سياسي، تصريح كرد: ما در انتخابات مجلس نهم يک مدل از رقابت را تجربه کرديم که مدل موفقي بود؛ سطح مشارکت با چنين مدلي خوب و قابل دقت بود. فکر مي‌کنم قطب‌هاي اصلي رقابت در انتخابات آينده تکرار تجربه موفق انتخابات مجلس نهم باشد، ممکن است اضلاع متکثري پا به عرصه رقابت بگذارند اما از ميان اين اضلاع، نقش دو ضلع جبهه پايداري به رهبري آيت‌الله مصباح يزدي و جبهه بخش عظيمي از اصولگريان به رهبري آيت‌الله مهدوي کني و آيت‌الله يزدي پر رنگ‌تر خواهد بود.
عسگراولادي در پاسخ به سوالي درباره اينكه در جريان اصولگرايي كانديداهايي همچون متكي، پورمحمدي، جليلي و ولايتي مطرح هستند و فكر مي‌كنيد كدام يك از اين كانديداها مورد اتفاق نظر جبهه پيروان قرار بگيرد، اظهار داشت: ما هنوز وارد بررسي مصاديق نشده‌ايم و پاسخ اين سوال را به وقت خودش واگذار مي‌کنم.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره ورود اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات آتي گفت: اصلاح‌طلبان يا بهتر بگويم دوم خردادي‌ها وضع خود را مشخص کنند که مي‌خواهند در داخل نظام باشند؟ يا در سر مرز نظام درجا بزنند!؟


*افراطيون اواخر دولت خاتمي طبل خروج از نظام را به صدا درآوردند
وي تصريح كرد: براي مردم هوشيار ما ثابت شده است افراطيون اصلاح‌طلب اواخر دولت خاتمي طبل خروج از حاکميت را به صدا در آوردند و در انتخابات سال 88 هم عده‌اي بر طبل خروج بر حاکميت کوبيدند، آنها بايد نشان دهند که در قد و قواره‌اي هستند که اگر انتخاب شدند به سوگند رياست جمهوري وفادار مي‌مانند آنها بايد اصراري بر دفاع از نظام داشته باشند و از حوادث تلخ سال 88 خود را بري و کنار نگه دارند و از آرمان‌ها و اهداف امام و نظام دفاع صريح داشته باشند.

*در سخنراني اخير موسوي خوئيني‌ها نشانه‌اي از وفاداري به نظام، راي ملت و اصل ولايت فقيه وجود ندارد
عسگراولادي ادامه داد: آنها بايد نسبت خود با نظام را روشن و شفاف کنند؛ در شرايط ويژه دليلي ندارد نظام از آنها عبور کند، صدور بيانيه‌هاي مکرر نامزدهاي رياست جمهوري سال 88 يک سند زنده و گويا براي عبور از نظام بوده است و نبايد و نمي‌توانند اين را تکرار کنند لذا بايد از سخنراني‌هاي تحريک آميز پرهيز شود مانند همين سخنراني اخير موسوي‌خوئيني‌ها که حاوي نشانه‌اي از وفاداري به نظام و راي ملت و اصل ولايت فقيه وجود ندارد و مي‌رساند مواضع آنها با آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها بيشتر هم زباني دارد تا با ملت و قانون اساسي و اصل ولايت فقيه.
وي با بيان اينكه اخيرا رسانه‌ها يک جمله‌اي از من به اين مضمون روايت کرده‌اند که گفته‌ام نامزدهاي رياست جمهوري سال 88 اهل فتنه نيستند با اين تعبير اضافه که، اهل فتنه آنها را محاصره کرده بودند، اظهار داشت: البته کارنامه برخي نامزدهاي دوم خرداد در سال 88 بعد از اعلام نتايج قطعي آرا نشان مي‌دهد که حتي اگر آنها فتنه‌گري را آغاز و مديريت نکرده باشند هنوز سران آنها دست از لجاجت برنداشته‌اند و همان حرف‌هاي خود را تکرار مي‌کنند و حاضر نيستند، دست از اتهام دروغ و تقلب بردارند.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري خاطر نشان كرد: بي‌شک اگر ده بار هم انتخابات بشود حاضر به پذيرش نتايج آن نيستند و همچنين براي افشاي دروغ تقلب حاضر نيستند صندوق‌ها بازشماري شود، ملت ما با يک جماعت لجوج که صداي آمريکا و انگليس و رژيم صهيونيستي به وسيله آنها اسلاميت و جمهوريت نظام را زير سوال‌هاي برد، چه مي‌تواند بکند.

۱۳۹۱/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...