نسخه چاپی

مدیران اجازه فراخواندن زودهنگام كاركنان مبتلا به كرونا را ندارند

عکس خبري -مديران اجازه فراخواندن زودهنگام کارکنان مبتلا به کرونا را ندارند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: مدیران نباید بدلیل كمبود نیرو كاركنان مبتلا به كرونا را پیش از اتمام دوره نقاهت به محل كار فرا بخوانند، چنین كاری خلاف قانون است.

به گزارش نما ،معروف بسطامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس نظر پزشکان متخصص و دانشگاه علوم پزشکی افرادی که مبتلا می‌شوند باید حتما گواهی سلامت را دریافت کنند سپس در محل کار حاضر شوند.

وی افزود: مدیرانی که اصرار بر حضور کارکنان ادارات دارند متخلف محسوب می‌شوند و آن کارمند می‌تواند از مدیر مربوطه شکایت کند.

بسطامی یادآور شد: تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی از اقداماتی است که باید از محل اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها تامین شود و در اختیار کارکنان قرار گیرد و استاندار نیز بر این موضوع بارها تاکید و مدیران را ملزم به اجرای آن کرده است.

وی با بیان اینکه استانداری از ابتدای شیوع کرونا ۶ میلیارد ریال در بحث اقلام بهداشتی و زیرساخت‌ها هزینه کرده است، گفت: هرچند دستگاه‌ها با کمبود اعتبار مواجه هستند اما تهیه اقلام بهداشتی را برای کارکنان باید در دستور کار خود قرار دهند.

بسطامی بر لزوم استفاده از ماسک تاکید کرد و افزود: عدم استفاده از ماسک توسط هر یک از کارکنان یا ارباب رجوع تخلف محسوب می‌شود و برابر قانون تخلفات باید با این فرد برخورد قانونی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: افرادی که بدون ماسک به ادارات مراجعه می‌کنند هیچ‌گونه خدمتی به آنها ارائه نمی‌شود چرا که این اقدام دستورالعملی است که به دستگاه‌های دولتی، نهادها و تشکیلات اداری ابلاغ شده است و نقش مهمی در کاهش ابتلا به کرونا دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام به سیستماتیک نبودن برخی از ادارات اشاره کرد و افزود: گفته شده است سیستم بعضی از ادارات سیستماتیک و اتوماسیون نیست و حضور کارکنان برای پاسخگویی به ارباب رجوع ضروری است اما در این راستا میز خدمت ارائه شده که بخشی از خدمات ادارات را در ورودی دستگاه‌ها انجام می‌دهند.

بسطامی در خصوص محدودیت‌های آموزش و پرورش برای حضور دانش‌آموزان نیز گفت: آنچه ستاد استانی کرونا تصمیم گرفته فصل‌الخطاب است و از موازی‌کاری و دوباره‌کاری دستگاه‌ها باید جلوگیری شود هر تصمیمی که در ستاد کرونا گرفته می‌شود دستگاه‌ها و مدیران ملزم به رعایت آن هستند.

افراد دارای شرایط خاص می‌توانند دورکاری کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام اظهار داشت: دورکاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک دستورالعمل است و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است و مدیران ملزم به رعایت آنها در بحث دورکاری برای افراد دارای شرایط خاص هستند.

بسطامی افزود: مدیران با دید باز با کارکنان برخورد کنند، مرخصی استعلاجی و محدودیت‌های که می‌تواند در کاهش تعداد کارکنان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا صورت گیرد، استفاده کنند.

اقدامات صورت گرفته برای کاهش ابتلای کارکنان به کرونا

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: دورکاری زنان باردار و افرادی که فرزند خردسال دارند، استفاده از سرویس‌های ایاب و ذهاب با رعایت فاصله ایمن و افزایش تعداد این سرویس‌ها، ضدعفونی و گندزدایی محیط کار، سالن جلسات و نصب و تجهیز شیرآلات سرویس‌های بهداشتی با چشم الکترونیک همچنین برگزاری جلسات بصورت غیرحضوری چه کشوری چه استانی از طریق ویدئو کنفرانس از اقداماتی است که برای کاهش ابتلای کارکنان به کرونا انجام شده است.

بسطامی افزود: از ابتدای شیوع کرونا بیش از یک هزار و ۵۰۰ جلسه در استانداری بصورت ویدئو کنفرانس برگزار، زیرساخت‌های لازم برای عدم حضور مدیران در جلسات مهیا و هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی و همایش‌ها توسط دستگاه ها لغو شده است.

وی یادآور شد: عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تخلف محسوب می‌شود و بر اساس قانون تخلفات با افرادی که این دستورالعمل‌ها را در سطح ادارات انجام ندهند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

بسطامی با بیان اینکه مجازات‌هایی برای تخلف این افراد در نظر گرفته شده است، افزود: اخطار و توبیخ، کسر یک سوم حقوق به مدت یک تا سه ماه، انفصال موقت حداکثر تا سه ماه از این جمله مجازات‌هاست و بر اساس ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات، مدیران ارشد دستگاه‌ها بدون ارسال پرونده به هیات تخلفات می‌توانند با متخلفان برخورد کنند.

اجرای طرح سبز در استان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: یکی از سیاست‌های دولت در استان در بحث توسعه زیرساخت‌ها و در جهت توسعه دولت الکترونیک اجرای طرح سبز یا حذف کاغذ است که در دستور کار قرار گرفته است.

بسطامی افزود: تمام مکاتبات و نامه‌نگاری‌های اداری به صورت اتوماسیونی است و از مکاتبات کاغذی در ادارات جلوگیری می‌شود و در سطح شهرستان‌ها هم الزامی شده است.

وی یادآور شد: آموزش‌های لازم برای نیروهای متبحر در حوزه فناوری که بتوانند از این نرم‌افزارها و تجهیزات جدید استفاده کنند، نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سه هزار و ۲۲۱ نفر از کارکنان استان به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۵۲ نفر در بخش درمان، ۴۱۴ نفر در بخش بهداشت و ۲ هزار و پنج نفر نیز در سایر ادارات هستند.

بسطامی با بیان اینکه ۲۵۳ مورد بازدید صورت گرفته که منجر به تذکر کتبی و شفاهی به مدیران مربوطه شده است، گفت: تاکنون هیچ اعتبار و هزینه‌کردی به دستگاه‌ها در بحث مقابله با کرونا داده نشده به استثنای یک سری اعتبارات ملی و استانی که تنها به دانشگاه علوم پزشکی برای کار خدمات‌رسانی به مردم داده شده است.
ایرنا

۱۳۹۹/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...