نسخه چاپی

تاثیر تصاویر و نقشه‌های به‌روز شده در مدیریت بحران زلزله

عکس خبري -تاثير تصاوير و نقشه‌هاي به‌روز شده در مديريت بحران زلزله

شهردار تهران خواستار به روز رسانی نقشه‌ها و تصاویر شهرهای كشور شد و آن را در امدادرسانی به هنگام بحران ها موثر دانست.

به گزارش نما ،پیروز حناچی در جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان‌های معین تهران در زمان زلزله که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران ، مدیران کل مدیریت بحران استان‌های معین و شهرداران مناطق 22 گانه برگزار شد گفت: نکته‌ای که برایش دور هم جمع شده ‍‌ایم موضوع آمادگی در برابر زلزله است. همانطور که می‌دانید در زلزله های شدید که شهرها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اگر شدت زلزله از حدی بالاتر برود، میزان تخریب ها و خسارات طوری خواهد شد که دیگر شهرها کمتر می‌توانند به خودشان کمک کنند و به همین دلیل در کوتاه مدت نیازمند کمک از استان های همجوار هستند.


وی ادامه داد: این موضوع در تهران نیز وجود دارد، به ویژه آنکه ما در تهران مناطقی داریم که هر منطقه‌اش معادل یک کلانشهر است، مثلا منطقه چهار شهرداری تهران با جمعیت یک میلیون نفر معادل یک کلانشهر است و به همین دلیل باید به این موارد توجه داشت.


شهردار تهران با اشاره به تجربه زلزله کوبه در ژاپن گفت: تقویت ایمن سازی شبکه شریان های حیاتی شهر که نقش اساسی در کاهش یا افزایش تلفات دارند. مساله حمایت های روانی از آسیب دیدگان، افزایش سطح هماهنگی بین نیروهای کمکی و دستگاه های شهری و ... از جمله تجربیات این زلزله است که موضوع بحث ماست. این ها تجربیاتی است که در زلزله کوبه ژاپن هم رخ داد.


حناچی با تاکید بر اینکه در شرایط بحران یکی از مشکلات انسداد شریان های حیاتی است، گفت: این موضوع می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. باید از ظرفیت امدادهوایی هم بهره گرفت، چرا که موضوع موثری است.


وی در بخش دیگری ازسخنانش با بیان اینکه استان های معین فقط برای تهران نیستند، گفت: برعکس این موضوع هم وجود دارد و تهران هم در صورتی که خداییپ نکرده برای استان های دیگر حادثه ای رخ دهد می تواند ورود کند، کما اینکه در چابهار و گلستان و لرستان و خوزستان و ... در زمان حوادث طبیعی تهران جزو اولین شهرهایی بود که وارد عمل شد و نیروهای امدادی تهرانی حضور فعالی داشتند.


حناچی با بیان اینکه امیدواریم اتفاقی در تهران رخ ندهد، گفت: تجریه نشان داده سرزمین ما به طور دائمی شاهد حوادث سخت طبیعی بوده و خواهد بود و این تدبیر ماست که می تواند آمادگی را افزایش دهد و این آمادگی است که می تواند تلفات را کاهش دهد.
ایسنا

۱۳۹۹/۷/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...