نسخه چاپی

برنامه‌ریزی آل سعود برای اقامت در آمریكا

پایگاه الوطن فاش كرد كه خاندان سعودی هم اكنون درحال برنامه ریزی برای اقامت در شهر لس آنجلس درپی وقوع انقلاب مردمی در عربستان هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، پایگاه الوطن در گزارشی به برنامه ریزی خاندان سعودی برای اقامت در یک منطقه مرفه نشین مشهور در شهر لس‌آنجلس و خریداری گسترده زمین در این منطقه برای احداث کاخ‌های شاهزادگان سعودی پرداخت.

الوطن نوشت: در پی وقوع انقلاب‌های گسترده عربی، امرا و پادشاهان عرب درحال برنامه ریزی برای یافتن اماکنی جهت اقامت بعد از وقوع انقلاب درخاک کشورشان هستند که از بین آنها، عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی و خاندانش هستند که مکان اقامت خود را اگر نگوییم در گران‌ترین اماکن جهان دستکم در یکی از گرانترین مناطق آمریکا انتخاب کرده اند یعنی منطقه ثروتمند نشین "بورلی هیلز".

بر اساس اطلاعات دریافتی پایگاه الوطن، شادمانی خاندان حاکم سعودی کامل نشده زیرا ثروتمندان منطقه بورلی هیلز نگرانی خود را از حضور آنها در این منطقه ابراز داشته اند به وی‍ژه که محل زندگی شاه سعودی و خاندانش یک مجتمع شامل چندین قصر به مساحت 85 هزار فوت مربع خواهد بود که قیمت فقط یک زمین آن 12 میلیون دلار می شود.

این مساحت بعد از شکایت ساکنان منطقه به 30 هزار فوت مربع کاهش یافته است اما با این وجود همچنان شکایت پابرجاست و درنهایت باعث شده است که عبدالعزیز فرزند شاه سعودی و ناظر بر این پروژه پرونده را نزدیک شش ماه پیش به شهرداری لس آنجلس ارجاع دهد.

ساکنان منطقه بورلی هیلز به این مجتمع به خاطر بزرگی آن اعتراض کرده اند زیرا این قصرها می تواند جغرافیای منطقه ای را که در آن احداث می شود، تغییر دهد و مسیرها و جاده های فرعی این منطقه را باریک کند و علاوه بر آن مدت ساخت و ساز باعث ناراحتی ساکنان و آلودگی محیط زیست منطقه خواهد شد به وی‍ژه که این مجتمع مشرف بر مناطق پیرامون خود خواهد بود.

بیش از یکهزار نفر از ساکنان منطقه بورلی هیلز طومار اعتراض به ساخت این مجتمع بزرگ را امضا کرده اند که بعید نیست دیوید بکام فوتبالیست مشهور انگلیسی و ویکتوریا همسرش و شماری از هنرپیشه های زن و مرد مشهور وبیشترین زیان دیدگان از این پروژه، جز آنها نباشند.

معترضان نتوانسته‌اند اطلاعات زیادی درباره پروژه از شهرداری لس آنجلس بدست آورند که با شاهزاده عبدالعزیز به طور کاملا محرمانه – آنطور که از شهرداری خواسته شده است- همکاری می کند و همچنین این شاهزاده سعودی از ارایه جزئیات زیادی درباره طرح به شهرداری که خود را برای احداث جاده خصوصی منتهی به این مجتمع آماده می کند، خودداری کرده است.

یکی از ساکنان منطقه بورلی هیلز به پایگاه الوطن گفت: در واقع ساکنان منطقه نگران هستند زیرا می دانند این پروژه بزرگ است و یک قبیله به طور کامل همراه با شترهای خود و بازار عکاظ به اینجا خواهند آمد. تصور کنید بازار عکاظ در بورلی هیلز! ساکنان این منطقه احساس می کنند که این وضعیت تعرض به آسایش آنها خواهد به ویژه که آنها خاطرات بدی از امرای سابق دارند که به اینجا ‌آمدند و برخی از آنها تاکنون در این منطقه سکونت دارند و به آنها اینگونه نگاه می شود که قانون آمریکا در حق آنها به علت دخالتهای دائم سفارت سعودی برای بیرون کشیدن آنها از مشکلاتی که به خاطر رفتارشان ایجاد می شود، اعمال نمی شود.

به گفته وی، در این میان این ملت عربستان است که از این وضعیت زیان واقعی را می برد و بعد از به هدر دادن این همه پول، آیا عمر شاه سعودی برای اقامت در این مجتمع کفاف خواهد کرد؟

برپایه این گزارش، پول ها همه جا حیف و میل می شود و این مردم عربستان هستند که جلوی درهای قصرها صف کشیده اند و اسناد نیازمندی خود را برای درمان کودکان یا معیشت خانواده هایشان در دست دارند.

۱۳۹۱/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...