نسخه چاپی

آصفری در گفتگو با نما:

هدف تحریم های آمریكا كشاندن ایران پای میز مذاكره است/ ترامپ به هر دری می‌زند تا پیروز انتخابات شود

عکس خبري -هدف تحريم هاي آمريکا کشاندن ايران پاي ميز مذاکره است/ ترامپ به هر دري مي‌زند تا پيروز انتخابات شود

نماینده مردم اراك در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریكا می خواهد با فشار و تحریم جمهوری اسلامی ایران به پای میز مذاكره بكشاند، اما این تحریم ها به مذاكرات منجر نخواهد شد.

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما درباره تحریم های اخیر آمریکا علیه چند بانک ایرانی اظهار داشت: آمریکایی ها با این اقدام نشان دادند که به هیچ توافق و پروتکل بین المللی متعهد نیستند.
وی افزود: آمریکا چندین سال پای میز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران نشست تا برجام به امضا برسد، اما خروجی آن عدم پایبندی به تعهدات هسته ای است.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: اقدام آمریکایی ها در تحریم چند بانک دولتی و خصوصی کشورمان نشان از عمق کینه توزی های ایالات متحده نسبت به ملت ایران و حکومت جمهوری اسلامی دارد.
آصفری ادامه داد: البته ترامپ برای اینکه بتواند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، تلاش می کند به هر دری بزند تا کسب رأی کند و در این خصوص از اعمال شدیدترین تحریم ها حتی تحریم غذا و دارو علیه کشورها هیچ واهمه ای ندارد و حاضر دست به بدترین رفتارهای غیرانسانی بزند.
وی با بیان اینکه ترامپ چشم بسته همه چیز را تحریم می کند، افزود: در حالی که بسیاری از این بانک هایی که آمریکا در لیست تحریم خود قرار داده اصلاً مبادلات خارجی ندارند و فعالیت اقتصادی در خارج از کشور انجام نمی دهند و حتی جالب است که برخی از این بانک ها ماهیت قرض الحسنه دارند و تنها کاری که می کنند ارائه تسهیلات ازدواج یا وام های کم بهره است و تراکنشات مالی آنها به چند میلیارد هم نمی رسد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا می خواهد با فشار و تحریم جمهوری اسلامی ایران به پای میز مذاکره بکشاند، اما این تحریم ها به مذاکرات منجر نخواهد شد.
آصفری گفت: تا زمانی که آمریکایی ها به تعهداتشان عمل نکنند و بدهی های بلوکه شده ایران را آزاد نکنند، هیچ مذاکره ای صورت نخواهد پذیرفت.
به گفته او؛ اگر قرار بود که جمهوری اسلامی ایران با این فشارها به میز مذاکره بازگردد، تحریم های چندین ساله را نمی پذیرفت؛ لذا آمریکا باید به جای تحریم، اصلاحی در رفتار خود صورت دهد و قبل از هر مذاکره ای به تعهداتش پایبند باشد تا جمهوری اسلامی ایران تصمیمی در خصوص مذاکره یا عدم مذاکره اتخاذ کند.

۱۳۹۹/۷/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...