نسخه چاپی

سیاستمداران لابی را به معنای سیاست می‌دانند

عکس خبري -سياستمداران لابي را به معناي سياست مي‌دانند

سخنگوی هیئت ‌رئیسه مجلس گفت: برخی سیاستمداران دورویی كه امروز اسم آن لابی شده را به معنای سیاست می‌دانند، در حالی كه آنها باید دیانت را مانند مدرس مورد توجه قرار دهند، چراكه وی در هر جا حرف‌های متفاوت نمی‌زد.

به گزارش نما، عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و ویژگی‌های بارز وی اظهار داشت: از اینکه مجلس شورای اسلامی با نام آیت‌الله مدرس مأنوس و همراه شده است را افتخاری برای نمایندگان می‌دانم.

وی با بیان اینکه مکان‌ها، جاهای بی‌جسم و روح هستند، افزود: گاهی افرادی در یک ساختمان و یا یک مکان قرار می‌گیرند که به آنجا ماهیت و محتوا می‌بخشند و به آن مکان رونق می‌دهند، همان ‌طور که کربلا یک سرزمین است مانند همه سرزمین‌های دنیا، اما وجود مبارک امام حسین (ع) آنجا را مقدس کرده است.

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه شورای ملی سابق با وجود آیت‌الله مدرس در اذهان قداست پیدا کرد، خاطرنشان کرد: علاوه بر ویژگی‌های‌ عمده شهید مدرس از جمله اجتهاد و علم که داشت، اما چند ویژگی مهم در آیت‌الله مدرس وجود داشت و آن اینکه وی عالمی بود که به هیچ‌ جا وابسته نبود و این عدم وابستگی امکان پرواز افق دید او را بالا برده، چراکه اگر وابسته به جایی بود و بالش بسته می‌شد و دیگر امکان پرواز نداشت.

سخنگوی هیئت ‌رئیسه مجلس با اشاره به نطق‌های کوبنده آیت‌الله مدرس در مجلس شورای ملی تصریح کرد: دنیا برای آیت‌الله مدرس اولویتی نداشت و مجلس محلی نبود که او بخواهد خود را به وسیله آن ارتقا دهد.

مصری با اشاره به خصوصیت زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی آیت‌الله مدرس ادامه داد: بسیاری از نمایندگان پرمدعا در آن دوران که طرفدار رضاخان قلدر بودند، فریب شعارهای قشنگ و فریبنده در راستای فرار ملت از عقب‌افتادگی‌ها را خوردند، اما وی همچنان مانند کوه ایستاد و همواره متوجه معنا و محتوای جریان‌شناسی، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی در هر شکلی که ظاهر می‌شد، بود.

وی با اشاره به جمله معروف آیت‌الله مدرس که «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست»، اضافه کرد: این جمله نشان می‌داد که آیت‌الله مدرس دین و سیاست را از یکدیگر تفکیک نکرد، یعنی اینکه می‌شود که انسان یک سیاستمدار باشد و دین خود را هم حفظ کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برخی سیاستمداران فکر می‌کنند که دروغ، دورویی و معامله که امروز اسم آن «لابی» شده به معنای سیاست است، در صورتی که اینها باید دیانت را هم مانند آیت‌الله مدرس مورد توجه قرار دهند، چراکه وی در هر جا حرف‌های متفاوت را نمی‌زد.

نماینده کرمانشاه در مجلس افزود: جو مسموم مجلس شورای ملی سابق تحت‌ تأثیر رضا قلدر بود، اما این فضا در آیت‌الله مدرس اثری نگذاشت، به طوری که نمایندگانی بودند که تحت‌ تأثیر آن، خودفروخته شدند و معامله کردند، اما آیت‌الله مدرس همچنان مدرس بود و تا انتها نیز مدرس به تمام معنا ماند.

مصری با بیان اینکه نمایندگان باید رفتار زلال و بی‌غل و غش آیت‌الله مدرس را الگوی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: تاریخ زندگی وی در زمان خیلی دور نیست که بخواهیم بگوئیم تحریف، غلوگویی یا زیبانمایی شده است، علیه آیت‌الله مدرس حرف زیاد گفته شده، اما له وی چیزی نگفته‌اند، به همین دلیل باید از شیوه زندگی، منش و حریت وی درس و مکتبش را فرا گرفت.

سخنگوی هیئت ‌رئیسه مجلس در پایان یادآور شد: صراحت، صداقت و جسارت در گفتار از ویژگی‌ها بارز رفتاری آیت‌الله مدرس بود که متأسفانه امروز کمتر شاهد آن هستیم و معتقدم چنانچه این سه ویژگی‌ هر چه بیشتر در مجلس ایجاد شود، در پایان دوره افراد زیادی از مکتب آیت‌الله مدرس فارغ‌التحصیل خواهند شد.

۱۳۹۱/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...