نسخه چاپی

افزایش جاسوسی از نیروگاه بوشهر

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یك مقام آمریكایی نوشت كه واشنگتن به طرز قابل توجهی جاسوسی از رآكتورهای هسته‌ای ایران را افزایش داده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: یک مقام آمریکایی گفت که به دنبال افزایش نگرانی‌ها در زمینه امنیت پلوتونیوم غنی شده ایران و ترخیص غیرمنتظره میله‌های سوخت نیروگاه بوشهر توسط تهران، آمریکا طی دو ماه گذشته به طور قابل توجهی عملیات جاسوسی و نظارت بر رآکتور هسته‌ای بوشهر را افزایش داده است.

مقامات آمریکایی مدعی شدند که عملیات نظارت بر نیروگاه بوشهر که در سواحل جنوب غرب ایران واقع شده با استفاده از پهپادهای ناوگان آمریکا در خلیج فارس انجام می‌شود.

به ادعای این مقام آمریکایی، این تلاش‌ها منجر به دریافت تصاویر بصری و ارتباطات صوتی از این نیروگاه شده است.

وال استریت ژورنال به نقل از این مقام آمریکایی که نامش را ذکر نکرده نوشت: آمریکا بعد از اینکه نسبت به فعالیت‌های نیروگاه بوشهر احساس خطر کرده اقدامات جاسوسی خود را به ویژه در زمینه خروج میله‌های سوخت از نیروگاه بوشهر در ماه اکتبر افزایش داده است.

براساس این گزارش، نماینده دائم ایران در سازمان ملل پیش از این نسبت به ورود غیرقانونی و نقض حریم هوایی ایران از سوی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا هشدار داده بود و گفته بود که پهپادهای آمریکایی در ماه اکتبر و روز اول نوامبر چندین بار حریم هوایی ایران را علیرغم هشدارهای رادیویی نقض کرده اند.

۱۳۹۱/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...