نسخه چاپی

محرمی: پرسپولیس طلسم تیم‌های ایرانی را در آسیا می‌شكند

عکس خبري -محرمي: پرسپوليس طلسم تيم‌هاي ايراني را در آسيا مي‌شکند

پیشكسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس لیاقت طلسم‌شكنی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و می‌تواند به قهرمان نشدن طولانی مدت نمایندگان ایران در قاره آسیا پایان دهد.

به گزارش نما، «مجتبی محرمی» یکی از بهترین‌چپ‌پاهای تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود. او سال‌ها یا پیراهن قرمز در مسابقات داخلی و خارجی به میدان رفت و خاطرات خوبی را در ذهن هواداران تیمش بر جای گذاشت.

وی درباره فینالیست شدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مطالبی را مطرح کرد و با اطمینان گفت: پرسپولیس بهترین تیم آسیاست و توانایی خلق هر عنوان با ارزشی را در آسیا دارد.

مشروح گفت و گو با مدافع چپ پای سابق پرسپولیس و تیم ملی را در زیر می‌خوانیم.

این روزها پرسپولیس با حاشیه‌هایی روبروست، حاشیه‌هایی که پس از رسیدن این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رخ داد.

کدام حاشیه‌ها؟

شایعه کسر امتیاز از این تیم به دلیل پرداخت نکردن مطالبات برانکو؟

به هر حال این اتفاقات زیبنده تیمی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفته است نیست، پرسپولیس باید بر این مشکلات غلبه کند. همیشه گفته‌ام و باز تاکید می‌کنم برانکو در روزهایی که سرمربی پرسپولیس بود این تیم را به افتخارات زیادی رساند و حقش این بود، همان روزی که ایران را ترک کرد پولش را به طور کامل بگیرد.

همین پرداخت نکردن پول نزدیک بود کار دست پرسپولیس بدهد؟

فیفا قوانین سختی دارد و با هیچکس شوخی ندارد، در حال حاضر اگر اتفاقی برای پرسپولیس رخ دهد چه کسی می‌خواهد جواب دهد. مدیران پرسپولیس این وظیفه را دارند مشکلات را در سریعترین زمان ممکن حل کنند.

رای کنفدراسیون فوتبال آسیا به سود پرسپولیس اعلام شد و شکایت النصر به جایی نرسید؟

از ابتدا مشخص بود پرسپولیس برنده این جنگ است و شکایت النصر به جایی نخواهد رسید. پرسپولیس در زمان قانونی نسبت به جذب بازیکنان جدید اقدام کرد و این شکایت تنها حربه‌ای بود تا موفقیت پرسپولیس را زیر سوال ببرند. متاسفانه برخی‌ها نیز در داخل ایران با النصری‌ها همراه شدند اما در نهایت مشخص شد، پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده و هیچکس نتوانست و نمی‌تواند این موفقیت بزرگ را زیر سووال ببرد.

چه عواملی باعث این اتفاق شد؟

رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا را می‌گویید؟


بله.

پرسپولیس سال‌هاست در لیگ ایران به قدرت اول تبدیل شده و این موضوع آنها را به یک شخصیت تیمی رسانده که در مقابل هر حریفی آماده هستند و اجازه نمی‌هند به راحتی در برابر آنها به پیروزی برسد. بازیکنان پرسولیس وقتی به زمین می‌روند از لحظه اول تا لحظه آخر برای رسیدن به هدف تلاش می‌کنند و می‌خواهند برنده از زمین خارج شوند. کادر فنی خوبی دارند و و اینها برای هر تیم فوتبالی کم نیست.

نقش یحیی‌ گل‌محمدی و دستیارانش در این موفقیت بزرگ چقدر است؟

به طور حتم نقش آنها غیر قابل انکار است. گل‌محمدی مربی باهوشی است و در تیم‌هایی که کار کرده توانایی‌های فنی خودش را نشان داده است. او وقتی به پرسپولیس آمد خیلی‌ها فکر نمی‌کردند، بتواند برای چهارمین بار پیاپی تیم را قهرمان کند، اما او دست به این کار بزرگ زد. در آسیا نیز نشان داد به پختگی کامل رسیده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. من از یک چیز یحیی (گل‌محمدی) خوشم می‌آید.

چه چیزی؟

اینکه خونسرد است و این آرامش را در کنار زمین به بازیکنانش انتقال می‌دهد. او و اعضای کادر فنی‌اش در تمرینات همه برنامه‌ها را مو به مو اجرا می‌کنند و در زمین مسابقه شاهد پیاده کردن این برنامه‌ها هستند. مربی خیلی مهم است در زمین آرامش داشته باشد. بازیکن در روز مسابقه به مسائل روحی و روانی نیاز دارد.

پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا چطور دیدی؟

پر قدرت و با انگیزه. از همان روز اول ثابت کردند از همه تیم‌های ایران یک سر گردن بالاتر هستند و می‌خواهند به موفقیت برسند. از روز اول تا روز پایانی که بازی مقابل النصر عربستان بود ریتم خوبی داشتند.

بازیکنان جدید پرسپولیس در این بازی‌ها عملکرد خوبی داشتند؟

پرسپولس بر اساس نیازها و خواسته‌های فنی خود اقدام به جذب بازیکن کرد و همه نفرات عالی کار کردند. آنها جوری با بازیکنان قدیمی به هماهنگی رسیده بودند که انگار سال‌هاست در کنارشان بازی می‌کنند.

کدام بازیکن نظر تو را بیشتر جذب کرد؟

عیسی آل‌کثیر در خط حمله پرسپولیس عملکرد عالی داشت. او به خوبی در موقعیت گل قرار می‌گرفت و دروازه رقبا را باز کرد. به نظر من این مهاجم در رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا نقش مهمی را ایفا کرد. چه در زدن ضربات سر و چه در زدن ضربات پا خوب بود.

او با محرومیت ۶ ماه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو شده است؟

محرومیت عیسی آل‌کثیر ناعادلانه و ناجوانمردانه بود. او بابت شادی پس از گل محروم شد که سال‌هاست آن را انجام می‌دهد و من از زمانی که این بازیکن در صنعت نفت آبادان حضور داشت شاهد خوشحالی کردن او هستم. اینکه وی توهین نژاد پرستانه انجام داده دروغ بزرگی است و باید از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس مورد حمایت قرار گیرد و آنها کارش را با قدرت ادامه دهند تا مورد بخشش قرار گیرد. آنها آمدند دو ساعت قبل از بازی با النصر این بازیکن را محروم کردند تا به پرسپولیس ضرر بزنند، اما بازیکنان پرسپولیس جور این بازیکن را کشیدند و ثابت کردند ترفندهایی که برای تضعیف این تیم کشیده بودند نقش بر آب شد.

فکر می‌کنی اگر دفاع خوبی از این بازیکن صورت بگیرد بتواند در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کند؟

چرا که نه! به طور حتم اگر از او دفاع خوبی ثابت شود آل‌کثیر در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهد رفت.

پرسپولیس قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می‌شود؟

پرسپولیس یک بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده بود اما در برابر حریف ژاپنی شکست خرد و به طور حتم از اتفاقاتی که در آن بازی رخ داد درس گرفته است. این پرسپولیس فعلی توانایی قهرمانی در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی قاره آسیا را دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد جام را به نام خود سند می‌زند.

اگر این اتفاق رخ دهد بعد از ۲۷ سال یک تیم ایرانی قهرمانی آسیا می‌شود؟

پرسپولیس لیاقت طلسم‌شکنی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و می‌تواند به قهرمان نشدن طولانی مدت نمایندگان ایران در قاره آسیا پایان هد.

خیلی مطمئن حرف می‌زنی؟

برای اینکه این پرسپولیس بهترین تیم آسیاست و توانایی خلق هر عنوان با ارزشی را در آسیا دارد.
منبع: ایرنا

۱۳۹۹/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...