نسخه چاپی

هزینه جشنواره كودك از بودجه متوسط یك فیلم هم كمتر است/ كدام فیلم‌ها به شكل فیزیكی اكران می‌شوند؟

عکس خبري -هزينه جشنواره کودک از بودجه متوسط يک فيلم هم کمتر است/ کدام فيلم‌ها به شکل فيزيکي اکران مي‌شوند؟

علیرضا تابش در نشست خبری جشنواره فیلم كودكان و نوجوانان گفت: باوجود افزایش هزینه‌های ریالی و ارزی، پیش‌بینی می‌شود كه در این دوره هزینه‌ها كاهش یابد وقطعاً از بودجه متوسط یك فیلم سینمایی هم كمتر خواهد بود.

به گزارش نما،نشست خبری سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به شکل مجازی پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه ۲۲ مهرماه) برگزار شد.

در این نشست علیرضا تابش، دبیر این رویداد سینمایی با اعلام اینکه «هر خانه یک سینما، هر کودک یک داور» شعار دوره سی و سوم خواهد بود، گفت: امیدوارم نخستین جشنواره آنلاین کشور بتواند زندگی کودکان و نوجوانان ایرانی را از آنچه که هست رنگی‌تر کند. هرچند برگزاری جشنواره در دوره فعلی تصمیم سختی بود.

وی در ادامه عنوان کرد: کودکان و نوجوانانی که به عنوان داور ثبت‌نام کرده‌اند کار خود را از شنبه ۲۶ مهرماه آغاز خواهند کرد و دسترسی‌شان به این بخش فراهم است. همچنین داوری آثار جشنواره در بخش بین‌الملل براساس لینک فیلم‌ها به‌صورت آنلاین صورت گرفته است.

تابش ادامه داد: به رغم افزایش هزینه‌های ریالی و ارزی اما پیش‌بینی می‌شود که در این دوره هزینه‌ها کاهش یابد و از بودجه متوسط یک فیلم سینمایی هم قطعاً کمتر خواهد بود. امسال پرداخت حق نمایش فیلم به شکل آنلاین به صاحبان آثار را خواهیم داشت و اعطای جوایز به بخش‌های مختلف نیز ادامه می‌یابد. این دو بیشترین هزینه‌ها را در پی داشته است.

وی با اشاره به اکران فیلم‌های جشنواره سال قبل در سینماها گفت: امسال ویروس کرونا بر اکران سایه انداخته اما پلتفرم‌ها نویدبخش این است که بتوان شاهد اکران آنلاین آثار جشنواره پس از برگزاری باشیم.

وی همچنین درباره اکران فیزیکی بخشی از فیلم‌های جشنواره نیز گفت: «آرزوی زیبا»، «بچه‌گرگ‌های دره سیب»، «بعد از اتفاق»، «جزیره فضایی (تورنادو۲)»، «خورشید»، «سلفی با رستم»، «لوپتو (پویانمایی)»، «مسیر معکوس»، «مهران»، «نارگیل» و «والدین امانتی» ۱۱ فیلم حاضر در این بخش هستند. این بخش از جشنواره را با حضور عوامل در سینمافرهنگ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم داشت. این سینما متعلق به بنیاد فارابی است، بنابراین مدیریت آن برای ما نیز در این ایام سهل‌تر است.
آنا

۱۳۹۹/۷/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...