نسخه چاپی

تا پایان برنامه پنجم تعداد كانون‌های مساجد كشور به 20 هزار می‌رسد

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد كانون‌های فرهنگی مساجد باید یك چهارم تعداد مساجد باشد یعنی تا پایان برنامه باید 20 هزار كانون فرهنگی هنری در مساجد احداث شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمدرضا جعفري در مراسم نوزدهمين سالروز تأسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد که در شهرستان اراک برگزار شد با بيان اين‌که «کانون فرهنگي مساجد در سال 71 با دستور مقام معظم رهبري راه‌اندازي شد» هدف از ايجاد اين مرکز را جلوگيري از تهاجم فرهنگي دشمن عنوان کرد و افزود: تا پايان سال 90 حدود 12 هزار و 500 کانون فرهنگي در مساجد کشور افتتاح شده است و مي‌توان از مهمترين نقاط قوت اين کانون‌ها را، وجود امامان جماعت دانشمند و متعهد و هيئت امناي فرهنگي دانست.

وي اظهار کرد: در سطح کشور 5 هزار کتابخانه در مساجد براي رفع نيازهاي مطالعاتي جوانان داير شده است، اين کتابخانه‌ها هيچ هزينه و بودجه‌اي از دولت دريافت نمي‌کنند و به طور کلي بار مالي ندارند و اصلي‌ترين سرمايه را مردم در اختيار کتابخانه‌ها مي‌گذارند.

وي با بيان اين‌که «سالانه حدود 5 ميليارد تومان براي تهيه کتاب به اين کتابخانه‌ها بودجه داده مي‌شود» تصريح کرد: با پيگيري‌هاي انجام شده تا پايان سال نود 2 هزار نفر کتابدار و مسوول کانون فرهنگي مساجد در کشور بيمه مي‌شوند.

وي در ادامه با اشاره به اقدامات اين کانون‌ها در راستاي جذب حداکثري مردم در انتخابات 12 اسفند، فعاليت‌هاي مذکور را خوب ارزيابي و خاطرنشان کرد: مسجد در صدر اسلام کارکردهاي گوناگوني داشته است. امروز نيز مساجد چندين کارکرد گوناگون دارند که مي‌توان از جمله آن‌ها به کارکردهاي عبادي، سياسي که بايد بيشتر به آن توجه شود، کارکرد آموزشي، کارکرد فرهنگي و کارکرد اجتماعي اشاره کرد.

جعفري همچنين به راهکارهايي براي ارتقاء جايگاه کانون‌هاي فرهنگي مساجد اشاره کرد و افزود: ارتباط چهره به چهره يکي از راه‌هاي تأثيرگذار براي ارتباط و شناخت بيشتر جوانان است. مخاطب‌شناسي، احياي سنت‌هايي که از قبل در مساجد وجود داشته است، برقراري ارتباط دو سويه با مخاطبان، تشکيل گروه‌هاي مطالعاتي و پژوهشي، برگزاري اردوهاي هدفمند، برگزاري جشن‌هاي تکليف براي دختران، پخش زنده اذان، توجه به مسايل روز و نخبه پروري از ديگر راهکارها در اين حوزه هستند.

وي افزود: تا پايان برنامه پنجم توسعه تعداد کانون‌هاي فرهنگي مساجد بايد يک چهارم تعداد مساجد باشد يعني تا پايان برنامه بايد 20 هزار کانون فرهنگي هنري در مساجد احداث شود.

۱۳۹۰/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...