نسخه چاپی

سؤال نمایندگان از وزیر میراث درباره چیست؟

عکس خبري -سؤال نمايندگان از وزير ميراث درباره چيست؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سؤال از وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان شد كه چرا وزارت‌خانه نسبت به موضوع مسجد شیخ لطف‌الله و مرمت گنبد آن كوتاهی داشته است.

به گزارش نما، عباس مقتدایی، امروز پیرامون طرح سؤال از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص عدم توجه و اقدامات لازم به موضوع مسجد شیخ لطف‌الله و مرمت گنبد آن، اظهار کرد: با توجه به اهمیت گنبد مسجد شیخ‌ لطف‌الله که آوازه‌ای جهانی دارد و در سطح ملی و بین‌الملل از اهمیت بالایی برخوردار است، در چند هفته گذشته بازدیدی میدانی از خسارت‌های که عمدتاً ناشی از گذر زمان است، از این گنبد داشتم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این بازدید میدانی مشهود بود که عدم رسیدگی به این گنبد و آسیب‌هایی که بر آن وارد شده است موجبات تخریب بیشتر و یا صدمات تدریجی بر اثر برف و باران، سرما و گرما ایجاد می‌شود را تشدید می‌کند.

وی افزود: در ابتدای امر ضمن مکاتباتی با وزارت‌خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار پیگیری بیش از پیش این موضوع شدم و اکنون با توجه به اینکه فصل سرما در راه است و بارندگی‌های آینده می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به گنبد مسجد شیخ لطف‌الله وارد کند و با توجه به آنکه اقدامات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در حدی نبوده است که جوابگوی نیاز این اثر مهم تاریخی، معماری و هنری باشد، از وزیر میراث سؤالی را مطرح کردم.

جزئیات سوال از وزیر میراث فرهنگی

وی در ادامه به تشریح جزئیات سؤال مذکور از وزیر میراث فرهنگی پرداخت و اذعان داشت: در سؤال از وزیر مربوط بیان شد که چرا وزارت‌خانه نسبت به موضوع مسجد شیخ لطف‌الله و مرمت گنبد آن کوتاهی داشته و در حدی که شایسته اقدامات بوده است، اقدامات لازم تاکنون صورت نگرفته است؟

مقتدایی متذکر شد: البته کارهایی پیرامون موضوع مدنظر صورت گرفته است اما واقعیت این است که این روند و سرعت که در حال اقدام هستند، جوابگوی مسجد شیخ لطف‌الله نیست، مسجد شیخ لطف‌الله یک اثر گران‌بهای تاریخی است که باید به آن رسیدگی شود، اصفهان و معماری آن و به خصوص مسجد شیخ لطف‌الله مورد بی‌مهری جدی قرار گرفته است.

نباید در این کوران مشکلات اقتصادی از موضوع فرهنگ و میراث ملی غافل شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه نمایندگان ملت پیگیری‌هایی است که منتج به نتیجه شود و بنده برای به نتیجه رسیدن ترمیم و مرمت مسجد شیخ لطف‌الله اهمیت ویژه‌ای قائل هستم، اگر چه موضوعات بسیار مهمی نظیر معیشت مردم و موضوعات اقتصادی اولویت دارد اما نباید در این کوران مشکلات اقتصادی از موضوع فرهنگی، هنری و میراث ملی کشور غافل شویم.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...