نسخه چاپی

نتایج نمونه‌برداری‌از‌جسد‌عرفات‌چهارماه‌دیگر

هیات سوئیسی مسئول انجام تحقیقات درباره جزئیات مرگ یاسر عرفات اعلام كرد: 60 مورد نمونه‌برداری از جسد عرفات صورت گرفته و نتایج آن تا 4 ماه دیگر اعلام خواهد شد.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم نوشت: رئیس هیات سوئیسی مسئول انجام تحقیقات و مدیر مرکز پزشکی قانونی دانشگاه لوزان سوئیس درباره جزئیات مرگ یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: در مراسم نبش قبر عرفات، پزشکی فلسطینی به عنوان تنها کسی که جسد را لمس کرد 60 مورد نمونه‌برداری از جسد وی انجام داد.

وی گفت: 60 نمونه برای تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی به سه گروه روسی، سوئیسی و فرانسوی تحویل داده شد.

وی گفت: در حال حاضر هر تیم 20 نمونه مشابه از جسد عرفات را در اختیار دارد که سه نوع از این نمونه‌برداری‌ها برای تعیین هویت جسد، اطمینان از احتمال وجود مقادیری از پولونیوم 210 و انجام مطالعات پیشرفته صورت گرفته است.

این مسئول سوئیسی همچنین اعلام کرد که اعلام نتیجه این تحقیقات حداقل سه الی چهار ماه زمان نیاز دارد.

وی گفت: تاکنون هیچ عملیات تجزیه و تحلیل صورت نگرفته و هر گروهی نتایج تحقیقات خود را به کمیسیونر تشکیلات خودگردان فلسطین ارسال خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره احتمال قوت گرفتن مسمومیت عرفات پس از انجام این تحقیقات گفت: امکان این مساله وجود دارد اما من ادعا نمی‌کنم که وی حتما مسموم شده چرا که ما تنها عناصری غیرطبیعی را در جسد عرفات کشف کردیم که به آزمایش بیشتری نیاز دارد.

۱۳۹۱/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...