نسخه چاپی

نسبت به آینده خوش بین هستم/ منابع ایران در عراق ۵ میلیارد دلار است

عکس خبري -نسبت به آينده خوش بين هستم/ منابع ايران در عراق ? ميليارد دلار است

رئیس كل بانك مركزی گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی را شروع كردیم و نسبت به آینده خوش بین هستم؛ درست است كه در روز‌های آخر رئیس جمهوری فعلی آمریكاست و آن‌ها فشار را بیشتر می‌كنند؛ ما هم مقاومتمان را بیشتر می‌كنیم و بسیار امیدوارم كه بتوانیم این مسائل را حل كنیم.

به گزارش نما،عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره روند صعودی دلار و ارز گفت: شرایط بازار ارز از پیچیدگی های خاصی برخوردار شده است و بخاطر اتفاقات شش ماهه اخیر بعد از کرونا و فشارهای حداکثری آمریکا انتظارات منفی در جامعه شکل گرفته و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم وضعیت را به ثبات برسانیم.

همتی اظهار کرد: نقل قول‌هایی از من می‌شود که گفتید روند صعودی دلار و ارز پایین می‌آید؛ شرایط پیچیده‌ای است و این شرایط در حال تغییر است؛ محدودیت‌هایی روی منابع ما گذاشته شده است و ۱۰‌ ها میلیارد دلار از درآمد ارزی کشورمان را در خارج کشور مسدود کردند و حتی بسیاری از کشور‌هایی که با ما روابط خوبی دارند بخاطر فشار‌هایی آمریکا، اجازه ندادند که ما از آن‌ها استفاده کنیم در حالی که پیش بینی من این بود که امسال از آن‌ها بهره‌برداری خواهیم کرد.

او افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی را شروع کردیم و نسبت به آینده خوش بین هستم؛ درست است که در روز‌های آخر رئیس جمهوری فعلی آمریکاست و آن‌ها فشار را بیشتر می‌کنند؛ ما هم مقاومتمان را بیشتر می‌کنیم و بسیار امیدوارم که بتوانیم این مسائل را حل کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: یکی از کار‌های که داشتیم مذاکره با کشور‌هایی بوده که پولهایمان در آنجا مسدود است، بنده دو روز پیش به عراق سفر کردم، امیدواریم از منابع خودمان که در آنجا بیش از ۵ میلیارد دلار است، استفاده کنیم.
موج

۱۳۹۹/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...