نسخه چاپی

لاريجاني در نشست خبري

بنا ندارم به سخنان احمدی‌نژاد پاسخ دهم

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه بنایی برای پاسخگویی به اظهارات روز گذشته رییس‌جمهور ندارم، گفت: با توجه به تاكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت بین قوا، بنا ندارم كه فعلا به اظهارنظرهای رییس‌جمهور پاسخ بدهم، می‌توان در زمان دیگری پاسخ مطالب مطرح شده را داد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، در ادامه نشست خبری رییس قوه مقننه، خبرنگار تلویزیون عراق از لاریجانی پرسید مقام معظم رهبری بارها روسای قوای سه‌گانه را به وحدت هر چه بیشتر دعوت کرده است البته علیرغم رهنمودهای رهبری، اظهاراتی از طرف روسای سه قوه مطرح می‌شود که نمونه بارز آن صحبت‌های روز گذشته رییس‌جمهور است که دوباره مطالبی را علیه مجلس مطرح نمود، احساس می‌شود این صحبت‌ها همچون دانه‌های تسبیح است که یکی یکی بیرون می‌آید و وحدت و انسجام را به هم می‌زند به نظر شما ما به عنوان اصحاب رسانه با این اظهارات که بوی تفرقه و اختلاف می‌دهد باید چه کنیم؟

لاریجانی در پاسخ به این پرسش گفت: آنچه که رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیار خیرخواهانه برای ملت و کشور بود، اینکه در شرایط فعلی مسئولان قوا مطالبی را نگویند که بوی تفرقه بدهد و مشکلات ایجاد کند، حرف درستی است البته این به معنای انجام ندادن وظایف نیست.

وی ادامه داد: بنده در این نشست خبری گفتم که در مورد مطالب روز گذشته رییس‌جمهور پاسخ نمی‌دهم، این رویکرد نیز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری است که پاسخ دادن را به مصلحت نمی‌دانم البته می‌توان در زمان دیگری پاسخ‌های ایشان را داد ولی اکنون بنایی در پاسخگوی ندارم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به اصحاب رسانه گفت: از شما درخواست می‌کنم که کمک کنید تا فضا ملتهب نشود، چراکه نظرات رهبری خیرخواهانه است، در این بین حداقل ما فکر می‌کنیم که مجلس تبعیت خود را از رهنمودهای مقام معظم رهبری انجام داده است، رسانه‌ها نیز کمک کنند که اگر مسائلی مطرح می‌شود تبدیل به ماجراجویی در کشور نشود.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به خبرنگار شبکه سحر در مورد روابط پارلمانی ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: روابط ما با کشورهای همسایه نسبتا خوب است گاهی ممکن است اختلاف‌نظر داشته باشیم ولی با این وجود باز هم روابط جمهوری اسلامی با همسایگان خوب است، اگر اشکالی وجود داشته باشد نیز آن را از طریق روابط دیپلماتیک برطرف می‌کنیم.

خبرنگار شبکه العالم از لاریجانی پرسید که موضع شما در مورد گروه‌های معارض سوری چیست، با توجه به اینکه هر روز شدت گرفتن بحران در سوریه هستیم و شما نیز رابطه خوبی با دولتمردان سوریه دارید؟

رییس قوه مقننه پاسخ داد که دولت سوریه این نظر را قبول دارد که اگر رفتار معارضان تغییر پیدا کند و به سمت گفت‌وگو برود، راه‌حل‌های سیاسی برای اصلاحات نیز کمک‌کننده خواهد بود، در این شرایط جمهوری اسلامی همواره طرفین را دعوت به مذاکرات سازنده می‌کند.

آخرین سوال نشست خبری امروز لاریجانی را خبرنگار ایلنا از رییس مجلس پرسید مبنی بر اینکه چندی پیش آقای احمدی‌نژاد سمتی را به ملک‌زاده در وزارت امور خارجه داد که با تدبیر رهبری برکنار شد اما الان ایشان به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی منصوب شده‌اند،‌ آیا فکر نمی‌کنید که این موضوع خلاف نظر رهبری است و مجلس نمی‌خواهد در این رابطه ورود پیدا کند؟

لاریجانی در پاسخ گفت: از شما خواهش کردم که راجع به این مساله کمتر سوال کنید/ف چون بنایی برای ورود ندارم. بهتر است خود آقایان در این رابطه پاسخ دهند. به نظر من مسائل مهم‌تری در کشور وجود دارد که می‌توان در این رابطه اظهارنظر کرد.

۱۳۹۱/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...