نسخه چاپی

دولت اوكراین استعفا كرد

رئیس‌جمهوری اوكراین امروز (دوشنبه) با درخواست استعفای میكولا آزاروف، نخست‌وزیر این كشور و دولتش موافقت كرد.

به گزارش نما،ایسنابه نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین به کابینه‌ی مستعفی گفت تا موقتا سرپرستی نهادهای خود را بر عهده بگیرند.

شماری از اعضای دولت اوکراین از جمله آزاروف در انتخابات 28 اکتبر به پارلمان اوکراین راه یافتند و از همان زمان انتظار می‌رفت که آنها از سمت‌های کابینه خود استعفا دهند.

آزاروف در مدت دو سال و نیم که رهبری دولت را بر عهده داشت به سختی تلاش کرد تا اقتصاد بدهکار اوکراین را احیا کند چرا که در رکود سال 2009 به شدت آسیب دیده بود اما نرخ رشد بار دیگر در سال جاری به شدت کاهش یافت و همین امر ضربه‌ای به صادرات فولاد اوکراین وارد کرد.

نخست‌وزیر مستعفی اوکراین همچنین در خط مقدم مذاکرات با روسیه بود که بزرگترین تامین‌کننده انرژی این کشور محسوب می‌شود. وی تلاش کرد تا دولت مسکو را متقاعد کند تا قیمت خطوط استراتژیک گاز طبیعی را کاهش دهد.

به گفته دولت اوکراین قیمت بالای روسیه موجب رکود بازارهای اوکراین و ضربه به اقتصاد این کشور است.

حال رئیس‌جمهوری اوکراین این گزینه را در دست دارد تا بتواند بار دیگر آزاروف و وزرای مستعفی را در مقامشان ابقا کند اما این اقدام به تصمیم و انتخاب وی بستگی دارد. اما چنانچه ویکتور یانوکوویچ تصمیم داشته باشد تا شخص جدیدی را جایگزین آزاروف کند، "سرهی آربوزف"، رئیس بانک مرکزی اوکراین را برمی‌گزیند که از دوستان نزدیکش است.

۱۳۹۱/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...