نسخه چاپی

بهروان:به والله قسم كسی مجبورم نكرد

غلامرضا بهروان می گوید استقلالی ها در قصه تاخیر بازی شان با داماش گیلان مقصر هستند و باید در كمیته انضباطی به تخلف شان رسیدگی شود.

به گزارش نما، غلامرضا بهروان، رئیس سازمان لیگ در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ به تشریح اتفاقات عجیب و غریب بازی استقلال و داماش پرداخت و گفت درحالی که استقلالی ها تازه ساعت 2 روز قبل از بازی به رشت می رسیدند ما نمی توانستیم بازی را بعد از یک ساعت برگزار کنیم. بهروان درباره این مسابقه می گوید:« روز گذشته تقریبا ساعت 4 بعد از ظهر بود که با من تماس گرفتند و گفتند پرواز تهران به رشت لغو شده و استقلالی ها نتوانستند به این شهر بروند. همان موقع من به آنها گفتم که باید با اتوبوس به این سفر بروند.»

*ولی استقلالی ها این کار را نکردند؟

به هر حال آنها در فرودگاه منتظر مانده بودند تا شاید شرایط عوض شود و پرواز شان برگزار شود. حتی تا ساعت 10 شب هم هنوز این دوستان در فرودگاه مانده بودند.

*10 شب؟ در آن ساعت که بازیکنان استقلال خانه های شان خواب بودند؟

ببینید من آن موقع و در آن ساعت ناظر ما آقای صدیقی در فرودگاه بودند. او به همراه کمک داور مسابقه منتظر پرواز به رشت بود که ایشان تاکید داشتند بازیکنان استقلال در فرودگاه هستند. البته من نمی توانم حرف های شما و دیگر دوستان را رد کنم اما ناظرمان هم تاکید داشت آنها در فرودگاه بودند که حرفش برای ما مستند است. البته ما در آن ساعت ناظر و کمک داورمان را با سواری به رشت فرستادیم و دیشب آنها به رشت رسیدند.

*البته آقای درخشان گفتند ناظر شما دیشب و حوالی 10 شب در رشت بودند.

بله این حرف های شان را در رادیو هم شنیدم اما آقای پیروزرام ناظر داوری از تبریز رفته بود. آقای ترکی با پرواز مستقیم از مشهد آمد و ساعت 2 دیروز به رشت رسید. خورشیدی و یکی از کمک های داوری هم از مازندران به رشت رفته بودند و با سواری این مسیر را رفتند ولی از ساعت 3 بعد از ظهر دیروز به دلیل مه شدید فرودگاه رشت بسته شد و هیچ پروازی به این شهر نرسید. برای همین هم بود که استقلالی ها جا ماندند. ما همه این مستندات را در دست مان داریم. به هر حال دیروز بارها استقلالی ها با من تماس گرفتند. من هر بار تاکید کردم که باید با اتوبوس به رشت بروند اما آنها کوتاهی کردند و به همین دلیل من پرونده شان را در اختیار کمیته انضباطی گذاشتم تا با آنها برخورد شدیدی بشود. به هیچ وجه نمی توان از کوتاهی استقلالی ها گذشت اما به هر حال ما چاره ای غیر از اجرای قانون نداشتیم. قانون می گوید اگر تیمی به دلیل شرایط جوی نرسید ، باید بازی با 24 ساعت تاخیر برگزار شود.

*ولی شما سال قبل داماش را مجبور کردید تا با اتوبوس و در شرایطی بدتر از این به اصفهان برود.

این بار هم همین موضع را داشتیم و استقلالی ها هم تلاش کردند که بروند. البته قبول دارم که آنها اگر از همان ابتدا با اتوبوس می رفتند ، این اتفاقات نمی افتاد ولی آنها به این امید که احتمال پرواز وجود داشت ، در فرودگاه ماندند. خیلی از بازیکنان این تیم مثل نکونام با من تماس گرفتند و جاده مه آلود است ، خطرناک است که بخواهند با اتوبوس بیایند. برای همین هم بود که خواستند که در روز به این سفر بروند.

*به نظر می رسد از جایی به شما فشار آورده اند که این بازی را به عقب بیاندازد؟

به الله قسم این طور نبود. تماس های زیادی با من گرفتند اما در آن شرایط ما سعی کردیم قانون را اجرا کنیم. به هر حال قانون در این شرایط می گوید اگر تیمی نرسید ، شرایط برگزاری بازی نبود بازی باید با 24 ساعت تاخیر برگزار شود.

*اما استقلالی ها باید طبق قانون 24 ساعت زودتر به رشت می رسید اما پرواز 5 بعد از ظهر هم یعنی آنها دیر راه افتاده بودند.

بله ولی رشت روزی یک پرواز دارد و آنها حساب این اتفاق را نکرده بودند. آنها خودشان هم قصور داشتند که لازم به برخورد شدید است ولی به هر حال در آن شرایط ما باید بهترین تصمیم را می گرفتیم.

*این تصمیم تان باعث شده تا بگویند شما برای استقلال امتیاز ویژه قائل شدید

به قرآن قسم این طور نیست. برای من هیچ تیمی با تیم دیگر فرق ندارد. اگر غیر از این بود که پرونده شان را به کمیته انضباطی نمی فرستادم. این کمیته می تواند با مستنداتی که وجود دارد برای تخلفات استقلالی ها هر حکمی را صادر کند. من هم اتفاقا از این کمیته می خواهم برخورد قاطعی در این زمینه داشته باشد تا تیم های دیگر چنین رفتاری را تکرار نکنند اما گاهی واقعا کاری از دست ما بر نمی آید. انها گفتند صبر می کنند چون فرودگاه اعلام کرده بود احتمال انجام پرواز وجود دارد و این دیگر از دست ما خارج است. آنها مدارک مربوط به این را هم از فرودگاه و هواشناسی دارند. با این وجود به دلیل سهل انگاری های دیگرشان می شود بنا بر قانون برخوردی جدی با استقلال داشت تا دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود . بعد از این هم تاکید می کنم همه تیم ها باید 24 ساعت قبل از بازی در شهر محل انجام مسابقه باشند. اگر هم پرواز ها شرایطش فرق دارد ، باید یک شب زودتر بروند.

*ولی مثلا الان داماشی ها اعتقاد دارند شما می خواهید 3 امتیاز این بازی به استقلال برسد؟

من الان چه جوابی می توانم به این حرف دوستان بدهم؟

*می گویند اگر شما توان برگزاری یک بازی را ندارید چرا این مسئولیت را بر عهده گرفتید.

متاسفانه من پاسخی برای این لحن گفتاری آقای درخشان ندارم. خودم از همه بیشتر سر این قصه که برنامه تغییر کرده ، ناراحت هستم اما نمی توانستم کار غیر قانونی انجام بدهم. ولی باز هم خواهشم از کمیته انضباطی این است که طوری درباره این پرونده تصمیم بگیرد که دیگر شاهد چنین سهل انگاری هایی نباشیم!

۱۳۹۱/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...