نسخه چاپی

افزایش چراغ خاموش قیمت‌های بلیت هواپیما در سایه تهدید وزیر راه و شهرسازی/ چرا شركت‌های هواپیمایی از مصوبات دولت تمكین نمی‌كنند؟

عکس خبري -افزايش چراغ خاموش قيمت‌هاي بليت هواپيما در سايه تهديد وزير راه و شهرسازي/ چرا شرکت‌هاي هواپيمايي از مصوبات دولت تمکين نمي‌کنند؟

با وجود اینكه مسئولان وزارت راه و سازمان هواپیمایی چندین مرتبه افزایش قیمت بلیت هواپیما را تكذیب كردند اما بررسی قیمت‌‌های بلیت هواپیما در روزهای اخیر نشان می‌دهد كه قیمت بلیت در مسیرهای مختلف افزایش چراغ خاموشی داشته است.

به گزارش نما ،ز ابتدای شیوع کرونا شرکت‌های هواپیمایی با کاهش تعداد پرواز روبرو شدند که موجب افزایش مشکلات اقتصادی و درآمدی آن‌ها شده است.

شرکت‌های هواپیمایی پس از نزدیک به ۹ ماه که از شیوع کرونا می‌گذرد اما در تمامی پروازها پروتکلی برای فاصله‌گذاری بین صندلی‌ها و مسافران اجرایی نشده بود و همه ایرلاین‌ها تمامی بلیت‌های هر پرواز را به صورت کامل می‌فروختند.

فشردگی بین صندلی‌های هر هواپیما عملا رعایت فاصله‌های اجتماعی را بی‌معنا کرده بود تا در نهایت ستاد کرونا از اواسط مهرماه شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرد تا همه پروازها را با ۶۰ درصد ظرفیت انجام شود.

این تصمیم موجب شد تا شرکت‌های هواپیمایی به قیمت کنونی بلیت‌ها معترض شوند علاوه‌بر این با توجه به افزایش قیمت ارز، این شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت خود را ارائه کردند که همان ابتدا انجمن شرکت‌های هواپیمایی با افزایش قیمت موافقت کرد و حتی قیمت‌های جدید را نیز منتشر کرد.

با این وجود افزایش قیمت‌های صورت گرفته اعتراضات زیادی را به دنبال داشت که نتیجه آن ورود وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی بود. وزارت راه و شهرسازی افزایش قیمت‌ها را برخلاف مصوبات دانست و هرگونه افزایش قیمت توسط شرکت‌ها را تخلف قلمداد کرد.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته نیز درباره افزایش قیمت‌های مطرح شده در قیمت‌های هواپیما می‌گوید افزایش قیمت بلیت هواپیما لغو شده و هر شرکت هواپیمایی که افزایش قیمت بلیت در پروازهای داخلی اعمال کند، به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

افزایش چراغ خاموش قیمت بلیت هواپیما

با وجود اینکه مسئولان وزارت راه و سازمان هواپیمایی چندین مرتبه افزایش قیمت بلیت هواپیما را تکذیب کردند اما بررسی قیمت‌‌های بلیت هواپیما در روزهای اخیر نشان می‌دهد که شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت در مسیرهای مختلف را افزایش داده‌اند.

بررسی قیمت‌ها در پایگاه‌های خرید و فروش بلیت هواپیما نشان می‌دهد که مسیرهایی مانند مشهد به تهران و بلعکس افزایش قیمت قابل توجهی داشته است.

تا پیش از اعلام مصوبه کاهش تعداد مسافر در پروازها، بلیت با قیمت در حدود ۲۰۰ هزار تومان نیز موجود بود اما در حال حاضر کمترین قیمت بلیت در این مسیر به نزدیک ۵۰۰ هزار تومان رسیده و بیشترین قیمت‌ بلیت در مسیر تهران و مشهد به نزدیک یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

سایر مسیرها نیز همین روال را داشته که قیمت‌ها با پیش از کاهش تعداد مسافر در هر پرواز و اعلام افزایش قیمت، افزایش قابل توجهی داشته است و عملا تکذیب‌ اخبار توسط مسئولان هواپیمایی در این زمینه با واقعیت هم‌خوانی ندارد و در واقع شرکت‌های هواپیمایی از دستورات وزارت راه و سازمان هواپیمایی سرپیچی کرده‌اند.

جالب توجه است که نرخ انواع بلیت هواپیما در حال حاضر نسبت به قیمت‌های جدید اعلام شده ۱۰۰ هزار تومان کمتر است اما نسبت به قیمت‌های گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته است.
آنا

۱۳۹۹/۷/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...