نسخه چاپی

بروجردی در گفتگو با نما:

مهم‌ترین مشكل این روزهای مردم ، افسارگسیختگی قیمت ها است

عکس خبري -مهم‌ترين مشکل اين روزهاي مردم ، افسارگسيختگي قيمت ها است/  بانک مرکزي روزه‌ي سکوت گرفته است

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: مهمترین مشكل امروز جامعه، افسارگسیختگی قیمت هاست كه فقدان اقدامات لازم دولت و اتخاذ اقدامات عملیاتی سبب شده تا مردم بیش از همه چیز در مشكل معیشتی به سر ببرند و موجب ناراحتی مردم شوند.

علاءالدین بروجردی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: مهمترین مشکل امروز جامعه، افسارگسیختگی قیمت هاست که فقدان اقدامات لازم دولت و اتخاذ اقدامات عملیاتی سبب شده تا مردم بیش از همه چیز در مشکل معیشتی به سر ببرند و موجب ناراحتی مردم شوند.
وی افزود: معمولاً در بحران های اقتصادی وظیفه دولت این است که اقلام ضروری مردم به خصوص اقشار ضعیف را تأمین کند، اما متأسفانه دولت حتی از تأمین ضروری ترین نیازهای مردم که قشر ضعیف بتواند صبح را شب و شب را به صبح برساند، غفلت کرده است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید نسبت به تأمین اقلام ضروری، یارانه ای را به مردم پرداخت کند و قیمت ها را متعارف نگه دارد یا از سیستم کارتی استفاده کند که البته مجلس یازدهم آن را دنبال می کند و مجلس درصدد است تا تهیه اقلام ضروری مردم را کوپنی کند تا از فشار برروی مردم کاسته شود.
بروجردی با بیان این مطلب که وضعیت اقتصادی کنونی اصلاً مطلوب هیچ قشر و طبقه ای نیست، گفت: در این وضعیت هیچ قشری به غیر از دلالان و سوداگران سود نخواهد برد و قطعاً همه را نگران و ناراضی خواهد کرد؛ زیرا بسیاری از کسب و کارها به خاطر کاهش قدرت خرید مردم با رکود مواجه خواهد و به تبع رکود این کسب و کارها با پدید هایی مانند تعدیل گسترده نیروی انسانی و نیز عدم توان واحدهای تجاری در بازپرداخت بدهی های بانکی رو به رو خواهیم شد.
وی با بیان اینکه هرچند تحریم ها برروی اقتصاد اثرگذار است، اما مدت هاست که در تحریم هستیم، عنوان کرد: اینکه دولت می گوید تحریم های آمریکا باعث مشکلات اقتصادی است، اصلاً قابل قبول نیست؛ زیرا از 40 سال است که ما تحریم هستیم و لذا سوءمدیریت ها سبب شده تا تحریم های آمریکا اثرگذار باشد.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در انتقاد از عملکرد بانک مرکزی گفت: سکوت این روزهای رئیس بانک مرکزی اصلاً به صلاح نیست و رئیس بانک مرکزی برای آرامش فکری و اجتماعی هم که شده باید با مردم سخن بگوید تا مردم بدانند که قرار است دولت چه برنامه ای داشته باشد یا بانک مرکزی برای مهار مشکلات کنونی چه اقدامی انجام خواهد داد.

۱۳۹۹/۷/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...