نسخه چاپی

سیدافقهی در گفتگو با نما مطرح كرد؛

خیز ایران برای صادرات نظامی پس از لغو تحریم‌های تسلیحاتی / آمریكا از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران به وحشت افتاده است

عکس خبري -خيز ايران براي صادرات نظامي پس از لغو تحريم‌هاي تسليحاتي / آمريکا از لغو تحريم هاي تسليحاتي ايران به وحشت افتاده است

كاردار سابق ایران در لبنان گفت: حدود 90 درصد از نیازهای نظامی كشور در داخل تولید می شود؛ لذا با لغو تحریم های تسلیحاتی فقط 10 درصد نیازهای نظامی از خارج وارد خواهد شد.

سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل بین الملل و کاردار سابق ایران در لبنان درباره لغو تحریم های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در بعد حقوق بین الملل ما توانستیم حرف خودمان را به کرسی بنشانیم و اعتماد جامعه جهانی را به آنچه که به آن متعهد هستیم، پایبنده مانده ای؛ در حالی که ایالات متحده آمریکا مدعی دفاع از دموکراسی و قوانین بین المللی است، برجام را پاره کرد و تحریم های ظالمانه را علیه ما تحمیل کرد و حتی کشورهایی که این شیوه آمریکا مورد پذیرش آنها واقع نشده بود، با تهدیدات آمریکا به تعهدات هسته ای خود پایبند نماندند.
وی افزود: عدم موفقیت آمریکا در اجماع سازی علیه کشورمان، موفقیت بزرگی برای ما محسوب می شود و جایگاه ایران را در منطقه و نظام بین الملل تثبیت می کند.
کارشناس مسائل بین الملل گفت: حدود 90 درصد از صنایع نظامی کشور چه در بخش صنایع نظامی سنگین و چه در بخش صنایع نظامی نیمه سنگین و سبک در داخل کشور تأمین می شود، اما در برخی از حوزه ها به دلیل اینکه به فناوری پیشرفته نظامی دست نیافته ایم، مجبور هستیم که فناوری آن را از خارج از کشور وارد کنیم؛ لغو تحریم‌های تسلیحاتی می تواند برای تأمین آن 10 درصد از نیاز داخلی مفید و مؤثر واقع شود.
سیدافقهی بیان کرد: اما از سوی دیگر آن 90 درصد تسلیحاتی که در داخل تولید می شود را می توانیم صادر کنیم؛ یعنی 10 درصد واردات در برابر 90 درصد صادرات تسلیحات نظامی.
وی با بیان این مطلب که آمریکا از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران به وحشت افتاده است، یادآور شد: آنها از این موضوع واهمه دارند که با توجه به پیشرفت های نظامی جمهوری اسلامی، امکان صادرات و واردات تسلیحات وجود دارد.
کاردار سابق ایران در لبنان تأکید کرد: مثلاً بخش پهپادی و موشکی، صنایع الکترونیک و زیرسطحی جمهوری اسلامی ایران به یک پیشرفت قابل توجهی دست یافته؛ لذا لغو تحریم ها منشأ بروزرسانی سایر حوزه های نظامی مانند اسکادران هوایی کشور خواهد شد؛ یعنی از این طریق به راحتی نوسازی ناوگان هوایی میسر خواهد شد.
سیدافقهی گفت: دشمن وقتی مشاهده کند که ما قوی هستیم به راحتی نمی تواند وارد جنگ با ما شود، پس خروجی و برون‌داد تقویت قدرت نظامی به تثبیت امنیت منطقه منجر می شود، اما اگر کشوری ضعیف شود، قطعاً به ناامنی منطقه منجر خواهد شد.

۱۳۹۹/۸/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...