نسخه چاپی

توزیع مرغ قطعه بندی به جای مرغ كامل در میادین میوه و تره بار

عکس خبري -توزيع مرغ قطعه بندي به جاي مرغ کامل در ميادين ميوه و تره بار

مرغ قطعه بندی شده در میادین میوه و تره بار فراوان است، اما مرغ گرم با قیمت‌ مصوب توزیع نمی‌شود.

به گزارش نما ،باوجود اینکه افزایش قیمت مرغ برای مصرف کننده از هر کیلو ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان در ستاد تنظیم بازار تصویب شد، اما همچنان میادین میوه و تره بار مرغ را توزیع نمی‌کنند، اما مرغ قطعه بندی شده با قیمت‌هایی که همیشه مورد انتقاد تعزیرات است، عرضه می‌شود.
قرار بود سهمیه‌ای در اختیار میادین میوه و تره بار قرار گیرد تا هر روز مرغ به قیمت مصوب میان مردم توزیع شود، اما مشاهدات میدانی خبرنگار ما در چندین میدان میوه و تره بار حاکی از این است که مرغ گرم کامل توزیع نمی‌شود، اما مرغ قطعه بندی شده فراوان است.
براساس این گزارش سینه مرغ قطعه بندی شده در بسته‌های دو کیلوگرمی ۸۶ هزار تومان عرضه می‌شود که رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در انتقاد از نحوه قیمت گذاری مرغ‌های قطعه بندی شده به خبرنگار ما گفت مگر هزینه بسته بندی و دورریز برخی ضایعات مرغ چقدر است که برای مثال قیمت سینه مرغ دو برابر مرغ کامل قیمت گذاری می‌شود.
آقای ناصر مدیحی افزود: جدای از این مباحث چرا در میادین میوه و تره بار به جای عرضه مرغ کامل فقط مرغ قطعه بندی شده به فروش می‌رسد؟ و تهیه مرغ‌های بسته بندی شده برای بسیاری از مردم باوجود مشکلات اقتصادی سخت است.
وی از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان خواست حتما نظارت جدی بر نحوه قیمت گذاری مرغ‌های بسته بندی شده داشته باشد.
براساس این گزارش مقرر است مرغ از کشتارگاه‌ها وارد میدان بهمن و از آنجا در میان فروشندگان توزیع شود، اما اجاره‌های بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی هر حجره در میدان بهمن موجب افزایش قیمت تمام شده مرغ شده و لازم است سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان این واسطه را حذف کند و مرغ، مستقیم از کشتارگاه‌ها با نظارت اتحادیه به مغازه‌ها منتقل شود.
صداوسیما

۱۳۹۹/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...