نسخه چاپی

كنعانی مقدم در گفتگو با نما:

درآمدهای دولت از افزایش نرخ ارز/دولت به دنبال افزایش فشار به مردم است

عکس خبري -دولت به دنبال افزايش فشار به مردم است/ دولت دلار را منبع درآمد قرار داده است

كارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت به جای اینكه خود فشار شكن باشد و فشارهایی كه ناشی از تحریم ها، مشكلات اقتصادی، اختلافات و بی تدبیری هاست را حل كند و نگذارد این فشارها به مردم تحمیل شود، دنبال این است كه این فشار به مردم منتقل شود.

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با نما اظهار داشت: همیشه در دوره دوم مسئولیت رؤسای جمهور شاهد افزایش قیمت ها، تورم و رها شدن قیمت ها بوده ایم و متأسفانه در این دولت هم ما همین حالت را مشاهده می کنیم.
وی افزود: به نظر می رسد، دولت به جای اینکه خود فشار شکن باشد و فشارهایی که ناشی از تحریم ها، مشکلات اقتصادی، اختلافات و بی تدبیری هاست را حل کند و نگذارد این فشارها به مردم تحمیل شود، دنبال این است که این فشار به مردم منتقل شود.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان این مطلب که دولت اقدامات خاصی را در حل مشکلات اقتصادی انجام نمی دهد، یادآور شد: دولت در جلساتی که با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صمت، وزیر نفت و وزیر امور اقتصادی برگزار می کند، حرف های خوبی رد و بدل می شود و افق های روشنی را ترسیم می کنند، اما در اصل آنچه که در سفره مردم وجود دارد، گرانی است و تا این گرانی حل نشود همچنان مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند.
کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: متأسفانه در دولت تدبیر و امید عده ای با ارز 4200 تومان کالا وارد کرده‌اند و الان به قیمت ارز 30 هزار تومانی در بازار به فروش می رسانند.
وی ادامه داد: همچنین ما می دانیم که در تأمین کسری بودجه دولت، منابع کشور طوری وارد بازار شده است که هرطور قیمت طلا و دلار افزایش یابد، درآمد دولت هم بیشتر می شود؛ لذا این مسئله عملاً نوعی انتقال فشار و نیز انتقال مشکلات به مردم به حساب می آید.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت باید همراه با مجلس و همراه با قوه قضائیه وارد یک عرصه جدیدی از اقدامات عملی برای مقابله با گرانفروشی ها شود، گفت: کسانی که ارز 4200 تومانی از دولت دریافت کرده اند باید یک به یک حسابرسی شوند که با این ارز چه وارد کرده اند و چه مقدار به فروش رسانده اند.
کنعانی مقدم تأکید کرد که اگر جنگ، جنگ اقتصادی است، برای مفسدان اقتصادی هم باید دادگاه های صحرایی تشکیل شود و کسانی که از بیت المال غارت کرده اند و مردم را تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار داده اند، باید اعدام شوند.
وی یادآور شد: دولت منبع اصلی تأمین دلار و طلاست؛ لذا هرچقدر قیمت ارزهای خارجی و طلا افزایش یابد، درآمدهایش هم افزایش می یابد؛ لذا دولت بازی اشتباهی را شروع کرده تا با افزایش قیمت ارز، درآمدهایش افزایش یابد.

۱۳۹۹/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...