نسخه چاپی

افزایش نظارت‌ها بر بازار روغن خوراكی

عکس خبري -افزايش نظارت‌ها بر بازار روغن خوراکي

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: بازرسی‌ها در هفته جاری بر روغن خوراكی، نهاده‌های دامی، مرغ، سیمان و انواع تایر متمركز شده است.

به گزارش نما و به نقل از وزارت صمت؛ آقای سیدجواد احمدی با اشاره به اعلام فهرست ۵ قلم کالای اولویت‌دار برای بازرسی و نظارت بر بازار افزود: براساس فهرست پیشنهادی این سازمان در خصوص کالا‌ها و خدمات مشمول نرخ گذاری تثبیتی، به منظور هدفمند کردن بازرسی‌ها و تایید آن در کارگروه تنظیم بازار، ۵ قلم کالا شامل روغن خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم؛ سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالا‌های دارای اولویت بازرسی بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت و دیگر دستگاه‌های نظارتی برای بررسی احتکار، موجودی ها، قیمت و سایر موارد تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه بازرسان همه تلاش خود را برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب به کار گرفته اند متذکر شد: به لحاظ شرایط اقتصادی حاکم بر بازار به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت‌ها به ویژه در خصوص اقلام اساسی و پرمصرف، بازرسان سازمان‌های صمت با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط و انجام گشت‌های متعدد، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر بازار افزایش خواهند داد تا از این طریق مانع از هرگونه گران فروشی و سوء استفاده برخی ازسودجویان شوند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: مطابق دستور العمل ابلاغ شده این سازمان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف موظفند، ضمن برنامه ریزی مناسب و انجام بازرسی‌های موردی و مستمر، ااقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر کالا‌های فوق به ویژه انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا متمرکز کنند.

احمدی با تاکید بر رصد دایمی بازار کالا‌های اساسی توسط بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها، اضافه کرد: به منظور اثربخشی بیشتر اقدامات نظارتی و نیل به نتیجه مؤثر و بهنگام در فرآیند کنترل بازار، انجام عملیات بازرسی در قالب گشت‌های مشترک با عنوان گشت مشترک بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات با تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط اعم از تعزیرات، بهداشت، استاندارد، نیروی انتظامی و ... مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش‌های مردمی را از اهداف این بازرسی‌ها دانست و گفت: مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده را از طریق تلفن ۱۲۴، مراجعه حضوری، مراجعه به اپلیکیشن قیمت کالا و خدمات به آدرس www.124.ir اعلام کنند.

۱۳۹۹/۸/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...