نسخه چاپی

وزیر كشور: سال آینده در مبارزه با مواد مخدر باید ركورد بزنیم

تهران - دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاكید بر این كه سال آینده باید ركورد جدیدی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بر جا بگذاریم، گفت: جلوگیری از ورود مواد مخدر به كشور، مبارزه جدی با ورود پیش سازها و مقابله با پولشویی سه برنامه اولویت دار ستاد در سال آتی است.

به گزارش عصر جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، 'مصطفی محمدنجار' دبیر كل این ستاد و وزیر كشور با بیان این كه مواد مخدر مساله ای حساس و پیچیده است، افزود: مواد مخدر تهدیدی است كه تروریسم و استكبار جهانی در آن دست دارند و منابع مالی خود را از آن تامین می كنند و از طرفی خانواده ها و جوانان را در معرض تهدید فرهنگی قرار می دهد.

وی گفت: به دنبال شیوع مواد مخدر در جامعه، مشكلات و مسایل امنیتی، روانی و اجتماعی و فساد می كند و اشرار زمینه فعالیت می یابند.

محمد نجار ادامه داد: خوشبختانه در سالی كه گذشت اقدامات بسیار خوب و ارزنده ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر شد كه می توان به استراتژی متوازن مبارزه با مواد مخدر در سطوح ملی و استانی، تدوین بسته نقشه راه جامع مبارزه با مواد مخدر در برنامه پنجم توسعه، ابلاغ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر، بهره گیری از ظرفیت و توان بالقوه استان ها و بسیج منابع و امكانات آنها در این مبارزه، اشاره كرد.

دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: افزایش توان كنترلی مرزها، تصویب چهار بند مصوبه هیات وزرا برای اشتغال، بیمه و مسكن معتادان بهبود یافته، راه اندازی 14 مركز درمان، نگهداری و كاهش آسیب معتادان و اختصاص 9 میلیارد تومان از محل ردیف های ایفای تعهدات خاص كالای مورد نیاز به منظور یارانه غذای معتادان خیابانی از اقدامات مهم این ستاد است.

محمدنجار، ارائه خدمات درمان و كاهش آسیب در دو هزار و 400 مركز درمان اعتیاد در استان های سراسر كشور، درمان 400 هزار معتاد بهبود یافته، برگزاری 30 كنگره پیشگیری از اعتیاد در استان ها، آموزش شش هزار مربی پیشگیری و پاسخگویی به 114 هزار تلفن خط ملی مشاوره اعتیاد را از دیگر برنامه های اجرا شده ستاد در سال جاری برشمرد.

وی با بیان این كه سال آینده باید ركورد جدیدی در حوزه مبارزه با مواد مخدر برجا بگذاریم، افزود: این مبارزه باید به صورت علمی باشد و تحقیقات و پژوهش های كاربردی بسیاری در این حوزه صورت بگیرد، همچنین حوزه مقابله نیز جدی تر از گذشته عمل كند و برخورد قاطع تر و شدیدتری با مجرمان داشته باشد.

دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه، جلوگیری از ورود مواد مخدر به كشور را برنامه اول و اولویت دار ستاد در سال آتی برشمرد و تصریح كرد برخورد با سركردگان و شبكه های مافیایی قاچاق باید تشدید شود و در این موضوع نیز نقش نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات بسیار مهم است.

۱۳۹۰/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...