نسخه چاپی

اعتراض سفارت ایران در آنكارا به نشریه تركی

عکس خبري -اعتراض سفارت ايران در آنکارا به نشريه ترکي

سفارت ایران در تركیه به مطلب یكی از نشریات تركی در خصوص درج مطلبی در حمایت ایران از گروه پ.ك.ك اعتراض كرد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، سفارت ایران در ترکیه در بیانیه‌ای که برای مدیرکل مطبوعات نخست وزیری این کشور نیز ارسال شده است به مطلبی که در روزنامه Aydınlık Gazetesi در تاریخ دوم ماه جاری میلادی درج شده است اعتراض کرد.

در این بیانیه که مدیر مسئول این روزنامه نوشته شده است، سفارت ایران به خبری که با عنوان KARAYILAN İRAN'DA به چاپ رسیده است و در آن به دروغ ادعا شده که از رهبران گروه تروریستی پ.ک.ک در ایران بسر می‌برند را به این وسیله قویا تکذیب می‌کند.

در این بیانیه آمده است «حمایت از فعالیت‌های تروریستی هیچ جایی در دکترین سیاست خارجی ایران نداشته و جمهوری اسلامی ایران همواره از هرگونه مشارکت جمعی برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی حمایت کرده و در این زمینه با ترکیه همکاری نزدیکی دارد. اختلاف نظر در برخی مسائل منطقه ای و بین‌المللی در بین کشورها امری طبیعی بوده و ایران و ترکیه هرگز اجازه نخواهند داد هیچ مسئله‌ای روابط دیرینه فی مابین 2 کشور را به مخاطره اندازد.

انتشار اینگونه اخبار بی‌اساس به جز تشویش افکار عمومی و ایجاد جو بدبینی هیچ فایده‌ای نداشته و به ضرر منافع ملی دو کشور بوده و در راستای تلاش‌های برخی قدرت‌های خارجی در جهت ایجاد تفرقه و دشمنی در منطقه می‌باشد.»

۱۳۹۱/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...