نسخه چاپی

زیر دریاییهای سپاه در خلیج فارس عملیاتی می شوند

عکس خبري -زير درياييهاي سپاه در خليج فارس عملياتي مي شوند

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توانمندی های این نیرو در حفاظت از آبهای جنوب كشور گفت: در آینده نزدیك شناورهای زیر سطحی نیز به جمع توانمندی‌های دفاعی نیروی دریایی سپاه خواهند پیوست.

به گزارش نما به نقل از مهر ، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری به پیشینه افتخارات نیروی دریایی سپاه در مقابله با تهدیدات امنیتی در منطقه حساس خلیج فارس اشاره کرد و ضمن استناد به فتنه گری و ماجراجویی های بیگانگان و در رأس آنان آمریکا در این منطقه، خاطر نشان کرد: راهبرد آمریکا در منطقه، ایران هراسی است و به موازات این استراتژی،دامن زدن به اختلافات مذهبی، ایجاد و تقویت فتنه های قومی و دامن زدن به برخی مناقشه های جغرافیایی و مرزی در دستور اقدامات خرابکارانه آنان قرار دارد.

وی با استناد به حوادث و رخدادهای مربوط به حضور بیگانان در منطقه ، افزود: ره آورد حضور بیگانگان در منطقه چیزی جز چپاول ثروت های منطقه، ناامنی،‌آلودگی، اختلاف افکنی و پیگیری پروژه ایران هراسی برای فروش تسلیحات به کشورهای منطقه برای رونق بخشیدن به کارخانه های جنگ افزار سازی، اسلحه سازی و مهمات سازی خود و ایجاد و تقویت فتنه گری میان کشورهای منطقه، نبوده است.

دریادار تنگسیری با بیان دلایل دخالت مستقیم آمریکا در جنگ خلیج فارس، گفت: روند دشمنی های آمریکا علیه ما با پیروزی انقلاب اسلامی به شکلی مشهود آغاز شد و در جریان جنگ تحمیلی و حوادث خلیج فارس نیز با امید به این که صدام را به پیروز میدان جنگ با ایران تبدیل خواهد کرد، به طور مستقیم با ما وارد جنگ شد .

وی با بیان این که آمریکا در جریان این نبرد مستقیم و رودررو، چنان سیلی محکمی از نیروی دریایی سپاه دریافت کرد که وحشت و درد ناشی از آن را هنوز هم در بیخ گوش خود احساس می کند، افزود: ما آن روز با کمترین امکانات، هیمنه متجاوزان بیگانه را در خلیج فارس در هم شکستیم و امروز قابلیت و توانمندی ما نسبت به آن روز قابل مقایسه نیست و به لطف خدا با دست یابی به کارآمدترین ابزارهای متعارف دفاعی در نقطه اطمینان بخشی قرار گرفته ایم که حاضریم با تکیه بر این قابلیت ها و توانمندی ها، امنیت کشورهای منطقه را نیز در حوزه خلیج فارس به بهترین وجهی فراهم کنیم.

سردار تنگسیری در تشریح مؤلفه های توانمندی نیروی دریایی سپاه به نیروی انسانی مخلص و شهادت طلب، توان موشکی هوشمند و نقطه زن، توان شناوری چابک و انعطاف پذیر و چالاک، هوادریای جسور و خلاق، تفنگداران و تکاوران آماده دفاع با روحیات استشهادی و پهبادهای چند منظوره اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک شناورهای زیر سطحی نیز به جمع توانمندی های دفاعی نیروی دریایی سپاه خواهند پیوست.

وی به رزمایش چندی پیش نیروهای تعدادی از کشورهای فرامنطقه ای با عنوان مقابله با مین در حوزه دریای عمان اشاره کرد و گفت: تلاش دشمن در ماجرای رزمایش مقابله با مین معادل یک عملیات روانی از پیش شکست خورده بود که دستاورد قابل اعتنایی برای آنان در پی نداشت.

دریادار تنگسیری در تشریح میزان حضور کشورهای بیگانه و فرامنطقه ای در حوزه خلیج فارس، آمریکا را دارای بیشترین ناوگان و حجم شناوری در میان این کشورها در خلیج فارس عنوان کرد و گفت: انگلیس، فرانسه و استرالیا پس از آمریکا بیشترین ناوگان فرا منطقه‌ای را در خلیج فارس مستقر کرده اند. وی نیروهای آمریکا در منطقه خلیج فارس را بالغ بر ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: پس از آمریکا، انگلیس در حال حاضر بیش از ۲ هزار نیرو در منطقه خلیج فارس دارد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر ۱۰۸ فروند هواپیما در دو ناو هواپیمابر در خلیج فارس دارد، تصریح کرد: چیزی که آمریکا را از آن سوی دنیا به حضور فیزیکی و نظامی در حوزه خلیج فارس کشانده است، وجود بزرگ ترین ذخایر انرژی جهان و اهمیت استراتژیک و بی بدیل آن برای حیات اقتصادی جهان و نقش تعیین کننده این حوزه در معادلات سیاسی و امنیتی منطقه است.

وی ضمن دعوت از مسئولان سیاسی کشورهای منطقه به حفظ هوشیاری در برابر دسیسه ها و نقشه های آمریکا در منطقه افزود: رفتار سیاسی آمریکا نشان داده است که هیچ منطقی جز سلطه گری و منفعت نامشروع و یکسویه و ناعادلانه نمی شناسد و در پی روند ناامن سازی منطقه اگر روزی در خلیج فارس جنگی آغاز شود قطعا آمریکا خود را فدای کشورهای منطقه نمی‌کند.

دریادار تنگسیری در تشریح تبعات ناشی از حضور فتنه گرانه و غارتگرانه نیروهای فرا منطقه‌ای در خلیج فارس، به آثار زیست محیطی ناشی از حضور این نیروها در حوزه دریایی نیز اشاره کرد و گفت: چندی پیش شاهد پدید آمدن موجی از تلفات و آثار تخریبی زیست محیطی در حوزه خلیج فارس بودیم که منشاء اصلی آن فعالیت های خرابکارانه بخشی از ناوگان این نیروها در منطقه بود. وی افزود: ایجاد، تکثیر و توسعه جلبک‌های قرمز که پیامدهای زیست محیطی ناخوشایندی برای کشورهای حوزه خلیج فارس در پی داشت، ناشی از اقدامات تخریبی و هدفمند نیروهای بیگانه در این حوزه بود و برای رفع آن تلاش زیادی صورت گرفت.

سردار تنگسیری در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث مربوط به جنگ ۸ روزه غزه اشاره کرد و گفت: مدتی بود که رژیم صهیونیستی با تبلیغ گنبد آهنین و بیان این که از این پس خطری آنها را تهدید نمی کند، در پی جلب اطمینان خاطر مهاجرانی بود که از سایر نقاط دنیا به اسرائیل کشانده شده بودند. وی افزود: موشک های شلیک شده از سوی مدافعان فلسطینی، تبلیغات صهیونیست ها را برباد داد و چنان موجی از ترس و نگرانی و وحشت را بر اسرائیلی ها حاکم کرد که در هیچ نقطه ای از این منطقه اشغالی احساس امنیت نمی کنند.

گفتنی است در این همایش تخصصی، موضوعاتی همچون مبانی تحقیقات و خودکفایی، نبرد ناهمطراز و نامتقارن، بررسی ایجاد لشکر عملیاتی تکاوری، عاشورا و نسبت آن با تحولات امروز، مدل جنگ آینده و... در قالب سلسله مقالاتی که قبلا فراخوان شده بود، مطرح گردید و در پایان سه نفر اول در بخش مقالات، ضمن قرائت مقالات خود، هدایای نفیسی از دست جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه دریافت کردند.

۱۳۹۱/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...