نسخه چاپی

قرمز پوشی بورس‌های آمریكا، اروپا و آسیا

عکس خبري -قرمز پوشي بورس‌هاي آمريکا، اروپا و آسيا

با افزایش شمار مبتلایان به بیماری كرونا و تشدید نگرانی در مورد آینده اقتصادی جهانی با اعمال تدابیر سختگیرانه تر و قرنطینه شهرهای مختلف در جهان، شاخص های بورسی آمریكا، اروپا و آسیا قرمز پوش شدند.

به گزارش نما، به سبب افزایش شدید شمار مبتلایان به کرونا در جهان و اعمال مجدد قرنطینه‌ها سبب شده تا کارشناسان در ارتباط با بهبود رشد اقتصادی در آینده نزدیک ناامید شوند.

براساس گزارشها پیشین برآورد شده بود، اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ با رشد منفی روبرو شود و میزان شدت رکود اقتصادی حتی از سال ۲۰۰۸ میلادی نیز فراتر رود و به گفته کارشناسان، اقتصاد آمریکا امسال با کاهش ۲.۵ درصد روبرو می شود.

برپایه ارزیابی وال استریت، اکثر شاخص‌ها روند کاهشی داشتند به طوریکه شاخصهای «داوجونز ایدانستریال اوریج» و «اس اند پی ۵۰۰» با بیش از دو درصد کاهش روبرو شده اند.

همچنین دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» بیش از ۱.۵ درصد افت داشت.

بازارهای بورس در اروپا نیز شاخصهای «فوتسی ۱۰۰» در لندن، «کک ۴۰» در پاریس، « ایبکس ۳۵ » در مادرید افت بیش از ۱.۵ درصدی را تجربه کرد.

معاملات بورس‌های آسیا گویای آن است که شاخص‌ها نیز عملکرد خوبی نداشتند بطوری که «نیک کی ۲۲۵» در توکیو، «هانگ سنگ» درهنگ کنگ، «شانگهای کامپوزیت» در چین بیش از نیم درصد افت داشته اند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۹/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...