نسخه چاپی

جریمه ۲۵ هزار دلاری اداره هوانوردی آمریكا برای پهپادهای مسلح+عكس

عکس خبري -جريمه ?? هزار دلاري اداره هوانوردي آمريکا براي پهپادهاي مسلح+عکس

اداره هوانوردی فدرال آمریكا با انتشار بیانیه ای از شهروندان آمریكایی خواست پهپادهای خود را به سلاح گرم مجهز نكنند، در غیر اینصورت با جریمه ای سنگین روبرو خواهند شد.

به گزارش نما ،به نقل از دیجیاتو، پهپادهای مسلح خطرناک هستند و از آنها می توان برای اهداف تروریستی استفاده کرد، با این وجود ظاهراً بسیاری از مردم آمریکا حساسیت موضوع را درک نکرده و از روی کنجکاوی یا اهداف دیگر دست به مسلح کردن پهپادهای خود می زنند.
اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) روز پنج شنبه اعلامیه ای منتشر کرد و از مردم خواست پهپادهای خود را به اسلحه مجهز نکنند. این اداره اعلام کرده مسلح کردن پهپادها علاوه بر نقض قوانین این اداره، دیگر مقررات ایالتی و فدرال را نیز نقض خواهد کرد.
به دلایل بالا سازمان FAA به مردم توصیه کرده مسلح کردن پهپادها به هیچ عنوان ایده خوبی نیست. این اداره جریمه سنگینی هم برای تخطی از این قانون در نظر گرفته و گفته افرادی که از این قانون سرپیچی کنند با جریمه سنگین ۲۵/۰۰۰ دلاری مواجه خواهند شد.

جریمه ۲۵ هزار دلاری اداره هوانوردی آمریکا برای پهپادهای مسلح+عکس

هنوز علت دقیق اتخاذ چنین تصمیمی از سوی اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام نشده، اما به احتمال زیاد به دلیل تصمیمات عجیب شهروندان آمریکایی گرفته شده است. از سالها پیش تاکنون عده ای از مردم آمریکا پهپادهای خود را به انواع اسلحه ها از جمله مسلسل، شعله افکن و سلاح های گرم دیگر مجهز کرده اند.
برای نمونه تیرماه خبری منتشر کردیم که در آن شرکت Throwflame پهپادی با سلاح شعله افکن ساخته بود. این محصول TF-19 Wasp نام دارد و با مخزن 4 لیتری سوخت می تواند به مدت 100 ثانیه تا برد حدوداً 8 متری به آتش افروزی در هوا بپردازد.
البته استفاده از پهپاد مسلح تنها برای اهداف تروریستی نیست؛ مثلاً از پهپادهای شعله افکن برای سوزاندن نخاله هایی که باد آنها را روی کابل های فشار قوی انداخته استفاده می شود. اگر افراد بخواهند از پهپادها برای چنین کارهایی استفاده کنند باید از اداره مذکور مجوز بگیرند.
جام جم آنلاین

۱۳۹۹/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...