نسخه چاپی

آجیل های رنگ شده نخرید

برای اطمینان از سلامت آجیل، باید مدتی آن را دست نگه داشت و در صورتی كه دست رنگی شد نباید آن را خریداری كرد زیرا نشان دهنده استفاده از رنگ های غیر مجاز است.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مهندس سيد رضا غلامي، رييس اداره نظارت بر بهداشت اماكن و مواد غذايي وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: آجيل‌هايي كه كرم زده باشد، نم يا رطوبت داشته باشد براي خريد مناسب نيست و به طور معمول تخمه هايي که به دست رنگ پس بدهند يا پسته هايي که بيش از حد قرمز باشند، از مصاديق آجيل هاي رنگي، نامرغوب و غيربهداشتي هستند.

مهندس سيد رضا غلامي افزود:‌ با وجود اين كه مصرف آجيل هاي بسته بندي شده و داراي تمامي علائم تضمين کننده سلامت کالا، مانند پروانه ساخت، تاريخ توليد و انقضا هنوز در فرهنگ خريد شهروندان جا نيفتاده است، اما بايد دانست خريد اين نوع آجيل، تمامي ملاک هاي يک خريد مناسب را داراست.

مهندس غلامي با بيان اين كه اين كه هموطنان بايد از تهيه انواع آجيل از دست‌فروش‌ها و يا از اتومبيل‌هايي كه داخل آن به عرضه انواع آجيل مي‌پردازند،خودداري كنند، تاكيد كرد: بايد آجيل‌ها را از محل‌هاي مشخص، مراكز آجيل‌فروشي ثابت و داراي مجوز آجيل‌فروشي و يا قنادي‌هاي داراي مجوز تهيه كنند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...