نسخه چاپی

فضائلی در گفتگو با نما:

مرحوم عسگراولادی پناه مردم برای حل مشكلات بود

عکس خبري -ولايتمداري و سعه صدر از ويژگي‌هاي بارز مرحوم عسگراولادي بود/ عسگراولادي پناه مردم براي حل مشکلات شان  بود

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای گفت: ایشان پناهگاهی برای خیلی از افراد بودند و هركه با مشكلی مواجه می شد، مرحوم عسگراولادی را به عنوان شخصیتی قابل اعتماد می شناختند كه می توانستند با او صحبت و مشورت كنند

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: در سال 67 توفیق آشنایی با مرحوم عسگراولادی را پیدا کرده ‌ام و یکی از ویژگی های بارز مرحوم عسکراولادی این بود که نگاه ایشان به مسائل، مشکلات و افراد مختلف توأم با سعه صدر بود.

وی افزود: مرحوم عسگراولادی به خاطر همین سعه صدری که داشتند در جلسات و محفل های مختلف کمتر احساساتی می شدند و مواضع هیجانی اتخاذ کنند؛ لذا مواضع ایشان همیشه منطقی و با استدلال همراه بود.

کارشناس مسائل رسانه ادامه داد: مرحوم عسگراولادی معمولاً جوانب مختلف مسائل پیش آمده را مورد توجه قرار می دادند و اهل گفتگو و شنیدن مطالب مختلف بودند.

فضائلی یادآور شد: سابقه طولانی مدت مرحوم عسگراولادی در زمینه مبارزه با رژیم شاهنشاهی و نیز در رابطه ممتدی که با امام خمینی(ره) داشتند، باعث شده بود تا شناخت دقیقی از افراد داشته باشند و افراد را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهند.

وی یکی دیگر از ویژگی ها برجسته مرحوم عسگراولادی را در نوع ولایتمداری دانست و در این رابطه گفت: در اتفاقات و رخدادهای مختلف، ولایتمداری به عنوان یک معیار و شاخص اصلی مطرح بود که در ارزیابی ها و موضع گیری های مرحوم عسگراولادی نمود پیدا می کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در این رابطه ادامه داد: یکی از جملاتی که از مرحوم عسگراولادی شنیده ام این است که ایشان می گفتند همراه بودن با ولی فقیه خیلی سخت است؛ زیرا ممکن است در مقاطعی ولی فقیه نتواند دلیل موضع و تصمیم خود را بگوید و فرد هم یاید از باب ولایتمداری تصمیم ولی فقیه را بپذیرد؛ لذا چون برخی افراد دلیل این تصمیم را متوجه نمی شوند ممکن است در همراه شدن با ولی فقیه دچار مشکل شوند.

فضائلی یکی دیگر از خصوصیات مرحوم عسگراولادی را کمک به افراد عنوان کرد و گفت: ایشان پناهگاهی برای خیلی از افراد بودند و هرکه با مشکلی مواجه می شد، مرحوم عسگراولادی را به عنوان شخصیتی قابل اعتماد می شناختند که می توانستند با او صحبت و مشورت کنند و مراجعه کنندگان به ایشان مطمئن بودند که اگر مرحوم عسگراولادی بتواند، مشکل آنها را حل خواهد کرد و خود مرحوم عسگراولادی چنین فضایی را ایجاد کرده بود.

۱۳۹۹/۸/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...