نسخه چاپی

صدای كارگران امیرمنصور آریا در آمد

در پی تجمع صنفی از سوی كارمندان یكی از شركت‌های خصوصی شده راه‌آهن، ‌تعدادی از نیروهای این شركت خواستار بررسی وضعیت استخدامی خود شدند.

به گزارش نما، یکی از معترضین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: این تجمع اولین تجمع از این دست نبوده است و قبل از آن نیز بارها این کار را انجام داده‌ایم و خواستار دریافت حقوق و مزایای کامل از شرکت خود هستیم.

وی با اشاره به اصل تجمع و دلیل آن گفت: در سال 81 اداره خط که یکی از ادارات راه‌آهن است به یک شرکت خصوصی به نام تراور واگذار شد، آن زمان به این افراد گفته شد شما مامور یک شرکت نیمه دولتی شده‌اید و تا سال 89 این افراد مانند سایر افراد راه‌آهن حقوق و مزایای خود را به موقع دریافت می‌کردند و هیچ مشکلی نیز وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: در سال 89 سازمان خصوصی‌سازی طبق اصل 44 قانون اساسی اعلام کرد که شرکت تراور را به یک شرکت خصوصی در فرابورس واگذار کردیم و به دلیل آن‌که در فرابورس متقاضی خریدی وجود نداشت به مزایده گذاشته شد و این شرکت در نهایت به شرکت گروه امیر منصور آریا واگذار شد.

همزمان کارکنان این شرکت به راه‌آهن گوشزد کردند که حالا که کلا این شرکت به یک شرکت خصوصی واگذار شده است دوباره نیروهای آن را به راه‌آهن برگردانید، اما راه‌آهن کشور اعلام کرد شما طبق دستور سازمان خصوصی‌سازی به شرکت گروه امیرمنصور آریا واگذار شده‌اید که متاسفانه این شرکت همان شرکت اصلی در پرونده اختلاس بزرگ سه هزار میلیاردی کشور بود.

وی گفت: امروز به دلیل نداشتن متولی کم‌کم تمام مزایا قطع شده است و هرگونه مزایا از قبیل پاداش، حق ماموریت، اضافه کاری، سهمیه بلیت رایگان و ... قطع شده است و آن‌قدر ادامه یافت که نیروهای خدمات درمانی راه‌آهن علاوه بر قطع شدن تمام مزایا، حقوق‌شان نیز با همان تعرفه سال 90 داده می‌شود.

وی افزود: از طرف دیگر خیلی از نیروهایی که روزمزد بودند، از تیرماه حق بیمه آنها قطع شده است و هیچ پولی به تامین اجتماعی بابت حق بیمه این کارکنان واریز نشده است و نیرویی که 28 سال سابقه دارد امروز بدون دفترچه تامین اجتماعی است. به همین دلیل در شهرهای کرمان، شاهرود، یزد، اصفهان، اهواز و بندرعباس به اسم این‌که این شرکت منحل شده نیروها نیز در حال تعدیل هستند.

وی افزود: در ماده 21 سازمان خصوصی‌سازی کشور آمده است که اگر قصد واگذاری سازمانی را به بخش خصوصی دارید باید چند موضوع را مدنظر گرفت، اول آن‌که کارمندان باید اعلام رضایت کنند و دیگر آن که تا زمانی که شرکت مادر ظرفیت خالی دارد نباید نیروها را واگذار کند، اما راه‌آهن از سال 89 تا امروز 400 نفر نیرو با عناوین مختلف سوزن‌بان، مانورچی و ... در خراسان استخدام کرده است و حاضر نیست این نیروها را بازگرداند و حرف‌شان آن است که دولت می‌خواهد بدنه‌اش را کوچک کند و چون شما از طریق سازمان

خصوصی‌سازی واگذار شدید دیگر نمی‌توانید برگردید.

وی گفت: در این رابطه با استاندار، فرماندار، امام جمعه، نمایندگان مجلس، معاونین وزارت راه، مدیرکل راه‌آهن کشور و حتی دفتر ریاست جمهوری مکاتبه کرده‌ایم و همه از این موضوع باخبر هستند.

وی با اشاره به اعتراض صنفی خود، تصریح کرد: این تجمع هم بدون هیچ نتیجه خاصی تمام شد و هم‌چنان بدون جواب ماند.

در مقابل خبرنگار ایسنا که در محل حاضر شد ابتدا هیچ یک از مسوولین راه‌آهن پاسخگو نبود و همه کلا وجود چنین اعتراضی را منکر می‌شدند و مدعی بودند نه تجمعی و نه اعتراضی در کار نبوده است، و هم‌چنین مانع از ورود عکاس این خبرگزاری به محل و گرفتن عکس شدند.

در نهایت بشارتی مدیر روابط عمومی راه‌آهن خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، نیز این خبر را به کل تکذیب کرد و مدعی شد که هیچ‌گونه اعتراض و تحصنی وجود نداشته است.

۱۳۹۱/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...