نسخه چاپی

روایتی مستند از تخفیف ۵٠ درصدی برانكو/ زیان ٢۶ میلیاردی پرسپولیس!

عکس خبري -روايتي مستند از تخفيف ?0 درصدي برانکو/ زيان 2? ميلياردي پرسپوليس!

مسئول حقوقی سابق باشگاه پرسپولیس می‌گوید در مذاكرات استانبول برانكو حاضر بود حدود ۵٠٠ هزار یورو به پرسپولیس تخفیف بدهد اما برخی مقامات در تهران با این پیشنهاد مخالفت كردند تا عملا توافقی حاصل نشود.

به گزارش نما، پس از کش و قوس‌های فراوان، با وجود اینکه بیش از یک سال از جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس می‌گذشت، این باشگاه با فشار فیفا تمام مطالبات سرمربی سابق خود را پرداخت کرد تا از مجازات‌های فیفا در امان باشد و پرونده رسما بسته شود. اما نکته جالب ماجرا اینجاست که برانکو یک سال قبل حاضر بود حدود ۵٠ درصد از طلبش را ببخشد تا با توافق پرونده مختومه شود دیگر شکایتی به فیفا ارائه نشود.

برانکو زمان جدایی از پرسپولیس با توجه به آپشن‌های قراردادش حدود یک میلیون یورو از این باشگاه طلب داشت. البته این مبلغ صرفا مربوط به برانکو بود و دستیارانش مبالغ دیگری طلبکار بودند. مربی کروات پس از به بن‌بست خوردن چند دور مذاکره با مدیران پرسپولیس، به فیفا شکایت و پرسپولیس را محکوم به پرداخت یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به علاوه ۵ درصد سود سالانه کرد.
در ٢٠ اسفند ٩٨ در گزارشی روایتی از جلسه استانبول را منتشر کردیم که در آن جلسه دارو بوشیچ، وکیل برانکو حاضر بود تخفیف ۵٠ درصدی ارائه کند که اگر این موضوع از سوی پرسپولیس پذیرفته می‌شد، سرخ‌ها می‌توانستند با حدود ۵٠٠ هزار یورو آن هم در روزهایی که نرخ یورو در بازار حدود ١٣ هزار تومان بود (یعنی حدود ۶میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان) پرونده را مختومه کنند اما با بی توجهی این توافق حاصل نشد و پرسپولیسی که از نقل‌وانتقالات محروم بود در نهایت برای بسته شدن پرونده حدود یک میلیون و ١٠٠ هزار یورو با نرخ یورو حدود ٣٠ هزار تومانی ( حدود ٣٣ میلیارد تومان) به برانکو ایوانکوویچ پرداخت کرد.

ماجرا از این این قرار است که در جلسه‌ای که ١۶ تیر ٩٨ در یکی از هتل‌های استانبول برگزار شد، از طرف باشگاه پرسپولیس مهدی ذاکر به مدیر حقوقی باشگاه و امیر علی حسینی به عنوان مدیر امور بین‌الملل باشگاه حضار بودند و از طرف برانکو نیز، دارو بوشیچ به عنوان وکیلش حضور داشت. مهدی ذاکر (مدیر حقوقی وقت باشگاه پرسپولیس)، درباره جزئیات این جلسه اظهار کرد: قبل از اینکه بخواهم درباره جزئیات این جلسه صحبت کنم، در یکجا باید شفاف سازی صورت بپذیرد. اتفاقاتی در مذاکرات استانبول رخ داد و باعث شد من که ۵ و سال و نیم در باشگاه پرسپولیس فعالیت کرده بودم، بعد از بازگشت از استانبول، استعفای خود را تقدیم هیأت‌مدیره کنم.

وی افزود: برانکو مرد شریفی است که برای پرسپولیس زحمات زیادی را متحمل شده و وکیل او آقای دارو بوشیچ، انسان بسیار خوبی است و در مذاکرات دائم می‌گفت که ما به خدا اعتقاد داریم. او فرد بسیار صادقی بود. قبل از اینکه به استانبول برویم، به ما گفتند بروید و موضوع را جمع کنید. به همین خاطر از هیأت‌مدیره اختیاراتی می‌خواستم. در آن مقطع برانکو با الاهلی قرارداد بسته بود و هواداران باشگاه را تحت فشار گذاشته بودند که چرا حقوقش را نداده‌اند. البته از دید حقوقی من تخلفاتی از سوی برانکو صورت گرفته بود که چرا با الاهلی مذاکره کرده بود و چرا از پرسپولیس جدا شده بود و حتی بعد از انتشار تصاویر برانکو در صفحه رسمی باشگاه الاهلی، فسخ قرارداد او با پرسپولیس به باشگاه ابلاغ شد.

وی در ادامه داد: با همه شرایط من و امیر علی حسینی با وکیل برانکو جلسه‌ای برگزار کردیم که به صلح و سازش برسیم. قبل از جلسه آقایان رغبتی، نبی و عرب از من خواسته بودند که موضوع را جمع کنم. طبیعی بود که ما بگوییم آقای برانکو از از نظر ما تخلفاتی مرتکب شده است و از طرفی از ما مطالباتی دارد. پس چگونه می‌توانیم به یک توافق برسیم؟ مذاکرات تا جایی پیش رفت که وکیل برانکو یک پیشنهاد فوق‌العاده‌ به ما داد. من و امیر علی حسینی واقعا انتظار چنین پیشنهادی را نداشتیم. وکیل برانکو به ما گفت اگر از نصف طلب برانکو شروع کنیم شاید روی یک مبلغ توافق کنیم اما اینکه از کل مبلغ طلب گذشت کنیم، اصلا امکان ندارد و مذاکرات موضوعیت ندارد.

ذاکر با بیان اینکه پیشنهاد وکیل برانکو منصفانه و عادلانه بود گفت: در آن مقطع برانکو حدود یک میلیون یورو از پرسپولیس طلبکار بود اما درباره دستیارانش گفتند چون مبالغ کم است، انتظار تخفیف نداشته باشید. ما از پیشنهاد خوشحال شدیم چون از نظر حقوقی می‌دانستم مطالبات برانکو، حق او است و باید دریافت کند. حتی اگر برانکو در باشگاه دیگری استخدام نمی‌شد، می‌توانست از پرسپولیس غرامت هم بگیرد. البته ما برای شکایت از الاهلی مستند سازی کرده بودیم و بعداز جدایی من دیگر نمی‌دانم چه شد که شکایت نکردند.

وی تاکید کرد: ما از پیشنهاد وکیل برانکو واقعا ذوق زده شده بودیم چون وقتی در یک جلسه بتوانید ۵٠٠ هزار یورو تخفیف بگیرید بسیار خوب است. البته ما به مبلغ مشخصی نرسیدیم اما وقتی از ابتدا به ما گفته شد که از نصف طلب شروع کنیم، یعنی همان تخفیف ۵٠٠ هزار یورویی که بسیار خوب بود. پس از این صحبت من از دارو بوشیچ خواستم کمی استراحت کند تا ما هم بتوانیم با تهران تماس بگیریم. من با آقای عرب تماس گرفتم و گفتم الان بهترین زمان برای مصالحه است و از او خواستم به من درباره تخفیف اختیار بدهد. یعنی پرسیدیم تا سقف چند درصد می‌توانم با دارو بوشیچ مصالحه کنم؟ آقای عرب به من گفتند که گوشی تلفن را نگه دارم، او داشت ظاهرا با یک مقام بالادستی صحبت می‌کرد. صدا روی اسپیکر بود و مقام مافوق به آقای عرب اصرار کرد که پیشنهاد پرسپولیس برای مصالحه با برانکو «صفر» باشد. یعنی ما هیچ پولی پرداخت نکنیم. من صحبت‌ها را می‌شنیدم، بعد هم آقای عرب به من گفت که خودت شنیدی. پس برو و بگو هیچ پولی پرداخت نمی‌کنیم. من هم گفتم مذاکره برای «صفر» معنا ندارد، این فرصت که ما داریم استثنایی است و اجازه بدهید مصالحه کنیم اما آن مقام مافوق تاکید کرد همین که من می‌گویم انجام بشود.

ذاکر ادامه داد: وقتی دوباره به جلسه رفتم، آنقدر ناراحت بودم که دارو بوشیچ متوجه شد و به من گفت که گفته‌اند بگویی «صفر»؟ پاسخ دادم چطور مگر؟ که دارو بوشیچ گفت وقتی از کرواسی به استانبول می‌آمد، به او گفته بودند به این سفر نرو چون پیشنهاد آنها (پرسپولیس) صفر است. وقتی مذاکرات به بن‌بست خورد، هم دارو بوشیچ و هم ما ناراحت بودیم چون همه مقدمات فراهم بود تا ما با دست پر به تهران برگردیم و ٣٠٠ تا ۵٠٠ هزار یورو به سود باشگاه کار کنیم. اما وقتی به صورت قهری به شما بگویند «صفر» و مذاکرات به بن‌بست بخورد، ناراحت کننده می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی دیگر مذاکرات تمام شد، دارو بوشیچ با برانکو تماس گرفت و موضوع را بیان کرد و برانکو هم به من و امیر علی حسینی سلام رساند و از وکیلش خواست از محل پولی که در اختیارش است، ما را برای شام مهمان کند. این معرفت و مرام برانکو بود. وکیلش حاضر بود تا نصف طلب موکلش را ببخشد تا به توافق برسیم اما در ایران قبول نکردند.

مدیر حقوقی سابق پرسپولیس همچنین گفت: وقتی برگشتم واقعا ناراحت بودم چون می‌توانستم از طلب برانکو حدود ۵٠٠ هزار یورو کم کنم اما اجازه این کار داده نشد. شاهد این جرایانی هم که گفتم، امیر علی حسینی، دارو بوشیچ و همین بیانیه آخر برانکو است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پرسپولیس در آن مقطع از باشگاه الاهلی و یا خود برانکو شکایت نکرد، گفت: علت این موضوع را نمی‌دانم جون بعد از بازگشت به تهران، از سمت خودم استعفا دادم. ما به آقای برانکو علاقه داریم اما برای شکایت از باشگاه الاهلی مستند سازی شده بود و از این جریان فرار کردند.
منبع: ایسنا

۱۳۹۹/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...