نسخه چاپی

آتش نشانان چهارشنبه پایان سال به ایستگاه های پلیس می روند

بر اساس توافق فرمانده انتظامی تهران بزرگ و مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران، هم زمان با شب چهارشنبه پایان سال و به منظور پیشگیری از حوادث تلخ احتمالی، واحد های عملیاتی آتش نشانی در كنار نیروهای پلیس مستقر خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، سردار حسین ساجدی نیا رئیس پلیس تهران صبح پنج شنبه در دیدار با دکتر سید رضا خوشزاد مدیرعامل سازمان آتش نشانی پایتخت، تعامل سازمان آتش نشانی و نیروی انتظامی را طی سال های اخیر بسیار حائز اهمیت و چشمگیر دانست.
وی گفت: تاکنون بیش از 2200 تن از نیروهای پلیس تهران از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی آموزش های لازم را فرا گرفته اند. این در حالی است که تعامل مجموعه خدماتی پلیس و آتش نشانی در راستای خدمت رسانی سریع و به موقع به مردم بسیار سازنده و مطلوب است و همواره نیز می بایست رشد و گسترش یابد.
وی با بیان اینکه وظیفه پلیس و آتش نشانی خدمت رسانی بی منت به مردم است تصریح کرد: پلیس تهران بزرگ به ویژه راهنمایی و رانندگی با تمام توان و امکانات در خدمت رسانی به مردم گام برداشته و می دارند.
سردار ساجدی نیا در ادامه با اشاره به تدابیر و برنامه ریزی های صورت گرفته دستگاه ها و نهادهای مسئول در شب چهارشنبه پایان سال تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، به طور قطع استقرار تیم های عملیاتی آتش نشانی در سطح شهر و استقرار واحدهای آتش نشانی در کنار ماموران پلیس بسیار حائز اهمیت و اثر بخش خواهد بود.
رئیس پلیس تهران در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر اینکه پیش بینی و برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی مسئولان و دست اندرکاران مربوطه نوید شب چهارشنبه پایان سال آرام و بسیار کم خطری را می دهد از کاهش چشمگیر مصدومان حوادث این شب در سال گذشته خبر داد.
وی با اشاره به کشف بیش از 17 میلیون بسته مواد محترقه در تهران طی روز های اخیر، از برخورد جدی و قاطع پلیس و دستگاه قضایی با فروشندگان موادمحترقه غیر مجاز خبر داد.
سردار ساجدی نیا تصریح کرد: به هیچ عنوان مخالف شادی مردم نیستیم اما به طور قطع پلیس و دستگاه قضایی با افرادی که جان، مال، آسایش و سلامت اقشار مختلف جامعه را به خطر می اندازند برخورد جدی و قانونی خواهند کرد.
زمان طلایی آتش نشانان نباید در ترافیک از دست برود
اهدا و تجهیز 500 خودروی پلیس به خاموش کننده دستی
در جریان این دیدار دکتر سید رضا خوشزاد مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی آتش نشانان در پایتخت موضوع ترافیک است.
وی گفت: به طور میانگین روزانه حدود پنج هزار تماس تلفنی با سامانه 125 آتش نشانی تهران صورت می گیرد و دستکم 180 عملیات نیز انجام می شود. حال آنکه بر اساس تعاریف و تاکیدات به عمل آمده، آتش نشانان می بایست طی 40 ثانیه پس از اعلام حادثه از ایستگاه ها خارج شوند. در این میان با توجه به مسایل و مشکلات ترافیکی کلان شهر تهران و اهمیت زمان طلایی رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه، ماموران پلیس به ویژه در حوزه راهنمایی و رانندگی می توانند به محض شنیدن صدای آژیر خودروهای آتش نشانی و امدادی مسیر حرکت این خودرو ها را هموارتر نمایند تا عملیات های حیاتی و نجاتبخش به خوبی انجام شود.
دکتر خوشزاد در بخش دیگر سخنانش با بیان این که آتش نشانی، پلیس و اورژانس همگی وظایف مشترکی دارند تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته 1300 تیم ویژه عملیاتی با چهار هزار نیرو برای سه شنبه پایان سال در سطح تهران آماده باش خواهند بود. ضمن این که پیش بینی می شود با استقرار آتش نشانان در واحد های پلیس، توجه مردم به توصیه های ایمنی و پرهیز جوانان و نوجوانان از هر نوع اقدام خطرناک شاهد برگزاری مراسم مطلوب و آرام در سطح شهر باشیم.
وی تصریح کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با رئیس پلیس تهرانف از سه شنبه نیز 50 واحد آتش نشانی در خودروهای پلیس مستقر در سطح شهر استقرار خواهند یافت تا در صورت لزوم خدمات مورد نیاز را در کمترین زمان ممکن ارائه نمایند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران در ادامه با تاکید براین که توزیع رایگان خاموش کننده های دستی میان مردم یکی از برنامه هاو اهداف کلان سازمان آتش نشانی و شهرداری تهران است خاطر نشان کرد: این اقدام نه تنها هزینه تلقی نمی گردد بلکه به طور قطع یک سرمایه گذاری مهم برای حفظ و تامین امنیت، جان و مال مردم به شمار می رود.
دکتر خوشزاد در بخش دیگر سخنانش، حضور به موقع ماموران پلیس در حوادث مهم در کنار آتش نشانان را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: یکی دیگر از مشکلات نیروهای آتش نشانی هنگام عملیات، تجمع و سد معبر مردم و خودروها در مسیرهای منتهی به محل حادثه است. ضمن اینکه در برخی مواقع به محض وقوع حوادث در اماکن مختلف، برخی افراد از جمله سارقان، معتادان و تبهکاران با سوء استفاده از فرصت پیش آمده به فکر دستیابی به اهداف شان هستند. در این میان به طور قطع حضور به موقع ماموران پلیس می تواند در تامین امنیت محل حادثه بسیار اثرگذار و پیشگیرانه باشد.
وی در پایان تجهیز تمامی خودروهای پلیس پایتخت به خاموش کننده های دستی را از اولویت های مهم سازمان آتش نشانی برشمرد و گفت: همزمان با تجهیز صدها خودروی پلیس به خاموش کننده در ماه های گذشته، دستکم 500 دستگاه باقیمانده از خودرو های پلیس نیز طی روز های آینده به خاموش کننده مجهز خواهند شد.
گفتنی است در این دیدار سرهنگ کریمی معاونت هماهنگی عملیات فرماندهی و سرهنگ خانچرلی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و سرهنگ خسروی معاونت فرهنگی، اجتماعی و سرهنگ بذرافشان معاون راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز نکات مهم کارشناسی را ارایه کردند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...