نسخه چاپی

فدراسیون و فتح‌الله‌زاده شخصیت استقلال را كوچك كردند!

سرمربی تیم فوتبال داماش گفت: فدراسیون و مدیرعامل باشگاه استقلال با تصمیمات غلط شان شخصیت این تیم را جلوی مردم كوچك كردند و ما در مصاف با آن‌ها مستحق برد بودیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حمید درخشان پس از پیروزی یک بر صفر تیم فوتبال داماش برابر استقلال در نشست خبری اظهار کرد: ما از استقلال شناخت داشتیم. می‌دانستیم این تیم بازیکنان ارزشمند و کادر فنی قوی دارد و طبیعتا بازی سختی پیش روی ماست. به همین دلیل از نظر روانی بازیکنان را مهیای چنین مسابقه‌ای کرده بودیم.

وی افزود: از بازیکنانم تشکر می‌کنم که بازی تاکتیکی خوبی را به نمایش گذاشته‌اند. سعی کردیم نقاط قوت استقلال را کنترل و از ضعف‌هایشان استفاده کنیم. تنها راه غلبه بر این تیم انجام یک بازی کاملا تاکتیکی بود. داماش در نیمه اول صاحب چندین فرصت گلزنی شد و مستحق زدن چند گل بود که متاسفانه به گل نرسیدیم. در نیمه دوم هم سوار بر بازی بودیم و فرصت‌های زیادی را به دست آوردیم. خوشحالم که بالاخره یکی از این موقعیت‌ها تبدیل به گل شد و سه امتیاز ارزشمند مسابقه را به دست آوردیم. هرچند دوست داشتیم با گل‌های بیشتری استقلال را شکست دهیم و حق‌مان هم همین بود اما به هر حال همین یک گل هم باعث کسب برد ارزشمندی شده است.

وی در واکنش به اینکه چرا بازیکنان داماش در زدن ضربات آخر موفق نیستند، گفت: ما تلاش می‌کنیم این مشکل را در تمرین‌ها حل کنیم. چیزی که باعث می‌شود یک بازیکن در لحظه آخر بتواند به خوبی به توپ ضربه زده و گل بزند، داشتن تمرکز بالاست و این هم به حرفه‌ای بودن خود بازیکن برمی‌گردد. من البته از تمامی بازیکنانم در این بازی حتی چاوشی که فرصت‌های زیادی از دست داد راضی‌ هستم و برای بحث گلزنی هم فکر‌هایی داریم اما بدانید اگر تیمی صاحب 5 موقعیت صددرصد شود و فقط یک گل بزند این به خصوصیات خود بازیکن برمی‌گردد. حتی ممکن بود ما از هیچ کدام از موقعیت‌ها استفاده نکنیم و در مقابل استقلال روی یکی از فرصت‌هایش به گل برسد و امروز بازنده باشیم. آنچه به عهده مربی تیم است را انجام می‌دهم و تلاش می‌کنم در گلزنی موفق‌تر باشیم.

درخشان در واکنش به اینکه به تعویق افتادن 24 ساعته این بازی ظاهرا به ضرر استقلال شد، گفت: از نظر من فدراسیون و فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال تصمیمات غلطی گرفتند که شخصیت اجتماعی استقلال را جلوی مردم زیر سوال برد! آن‌ها با نیامدن‌شان در زمان مقرر باعث خدشه‌دار شدن وجهه استقلال شدند. بنابراین استقلال با این کار به خودش ضربه زد نه به ما. آن‌ها اگر درست تصمیم می‌گرفتند شاید دچار این مشکل نمی‌شدند.

سرمربی داماش ادامه داد: ما بازیکنان را از نظر روحی و روانی آماده کرده بودیم و بعد که بازی به تعویق افتاد باید تلاش می‌کردیم دوباره آن‌ها را به شرایط مسابقه حساس مقابل استقلال برگردانیم. آن‌ها مردم و ما را نگران کردند. اما در عین حال خودشان را کوچک کردند. ما که سر جایمان بودیم و چیز زیادی برای داماش تغییر نمی‌کرد، بنابراین اگر استقلال از این ناحیه ضرر کرده خودش باعث آن بود.

درخشان درباره برنامه تیمش در نیم فصل لیگ برتر گفت: با این برنامه‌ریزی که شده نیم فصل برای ما اصلا تعطیل نیست. ما هفته دیگر باید جام حذفی را بازی کرده و بعد از آن هم باید دوباره وارد لیگ شویم، فرصت زیادی نداریم. قطعا چند بازیکن از تیم ما جدا شده و چند بازیکن جدید هم به جمع ما اضافه می‌شوند.

درخشان درباره عملکرد بازیکن خارجی تیمش نیز گفت: این بازیکن از فاصله دوری به ایران آمده و هنوز با شرایط آب و هوایی اینجا، بازی کردن در کنار این بازیکنان و آشنا شدن با تفکرات بازیکنان و تیم کمی فاصله دارد و باید حق بدهیم برای جا افتادن در ترکیب تیم نیاز به زمان دارد اما چارچوب و قواعد حرفه‌ای بودن را بلد است. در بازی امروز دیدید وقتی وارد زمین شد، در 5 – 6 دقیقه اول گیج بود اما بعد که خودش را پیدا کرد توانست چند توپ را به خوبی کنترل کند و در یک فرصت استثنایی ما را به گل هم رساند. این بازیکن برای بهتر شدن به زمان نیاز دارد.

درخشان همچنین گفت: من با آوردن او و محمد آبشک که آن‌ها را در این برد بسیار تاثیرگذار می‌دانم ریسک کردم. یک مربی برای موفقیت باید ریسک کند چرا که پشت ریسک موفقیت خوابیده است. هدف‌های دیگری هم از بازی دادن این دو داشتم که یکی از آن‌ها تجربه بازی برابر تیمی بود که مدعی قهرمانی است. همه بازیکنان داماش در این موفقیت نقش داشتند اما نقش این دو پررنگ‌تر بود.

سرمربی داماش در پایان گفت: در دوران بازیگری‌ام جایی حضور داشتم که همیشه در رده‌های اول و دوم لیگ بوده و حضور در رده‌های پایین جدول را دوست ندارم، بنابراین همه تلاشم را می‌کنم تا داماش جزو 5 تیم اول جدول قرار گیرد اما رسیدن به این هدف نیازمند داشتن تیمی باکیفیت است و باکیفیت شدن زمان می‌برد. ما در جام حذفی هم به دنبال قهرمانی هستیم، هرچند شانس تیم‌ها 50 – 50 است. حتی تیم‌های بزرگ هم در این رقابت‌ها ممکن است حذف شوند، امیدواریم شانس با ما یار باشد و بتوانیم موفق شویم من در آخر صحبت‌هایم از تماشاگران داماش که این تیم را حمایت کردند تشکر می‌کنم.

۱۳۹۱/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...