نسخه چاپی

كلینتون احتمالاً‌ شهردار نیویورك می‌شود

برخی رسانه‌های آمریكایی گزارش كردند كه شهردار نیویورك در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریكا از او درخواست كرده است تا به عنوان شهردار جدید نیویورك جانشین او شود.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه «راشاتودی» نوشت: «مایکل بلومبرگ» شهردار نیویورک قبل از آنکه وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا شود، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه کنونی آمریکا را ترغیب کرد که در انتخابات شهرداری‌ها در سال 2013 کاندید شود و جانشین وی شود.

شهردار نیویورک مدت‌ها است که به دنبال یک جانشین مناسب برای خود است و هم‌اکنون در صدد است یک نفر را از دولت اوباما برای این سمت انتخاب کند.

بلومبرگ که از نظر سیاسی مستقل است، از زمانیکه برای اولین بار در سال 2002 به عنوان شهردار نیویورک منصوب شد تاکنون در این سمت فعالیت دارد و سال گذشته، «کریستین کوئین» رئیس شورای شهر نیویورک را برای جانشینی خود مورد تأیید قرار داد و کوئین در نظرسنجی‌ها، از آراء بالایی برخوردار بوده است و در طول دوران شهردار بودن بلومبرگ به عنوان یکی از همپیمانان نزدیک وی به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر بلومبرگ به دنبال آن است که هیلاری کلینتون جانشین وی شود به طوریکه روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش داد که بلومبرگ شخصاً با کلینتون تماس گرفته تا از او درخواست کند که در رقابت‌های شهرداری‌های ایالات آمریکا که قرار است سال 2013 برگزار شود شرکت کند و به عنوان شهردار جدید نیویورک جانشین وی شود.

کوئین در این باره گفته که هیچ اطلاعاتی درباره این تغییر نظر بلومبرگ نمی‌دارند اما آنهایی که این تماس تلفنی را تأیید می‌کنند به نیویورک‌تایمز اعلام کردند که بلومبرگ بر این باور است که کلینتون بهترین گزینه برای جانشینی وی است.

نه کلینتون و نه بلومبرگ آشکارا درباره این ایده که هیلاری کلینتون برای احراز سمت ریاست شهرداری نیویورک مشارکت خواهد کرد به هیچ عنوان اظهار نظر نکرده‌اند.

۱۳۹۱/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...