نسخه چاپی

آیا ثبت شركت در بحبوحه كرونا مناسب است؟

یك سوال اساسی كه این روزها ذهن بسیاری را به خود مشغول كرده است این است كه: آیا اساسا داشتن شخصیت حقوقی و یا ثبت شركت در بحبوحه كرونا كار عقلانی و صحیحی است؟ شما چه فكر می كنید؟ آیا همه همین فكر را دارند؟

به گزارش نما ،کرونا باعث شده تا بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا اعلام ورشکستگی کنند و یا تعداد زیادی از نیروهای انسانی خود را تعدیل کنند. آمار بیکاری در بسیاری از کشورهای جهان بسیار زیاد شده و این ترس همه گیر در دنیا ایجاد شده که کرونا قرار است اقتصاد را ویران و انقلابی عجیب به راه بیاندازد.

در همین زمان اما شاهد تغییرات دیگری نیز هستیم. شرکت آمازون در حال جذب و استخدام بیش از هزاران نیروی انسانی جدید است. در بسیاری از کشورها انواع مختلفی از شرکت ها و کسب و کار های جدید شکل گرفته و رونق کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال در همین ایران نیز گواه این امر است که بازار کرونا برای همه هم بد نبوده است.

همین دیروز بود که مطلبی را از آقای دکتر سید امین منصوری مطالعه می کردم. هر چند در این باب مسائل مطالب زیادی در این چند وقت نوشته شده است اما به عقیده ایشان و بسیاری دیگر از اساتید دانشگاهی و بزرگان اقتصاد، دنیای بعد از کویید 19 دنیای متفاوتی خواهد بود.

در واقع کشورهایی مانند ایران که هر چند در بحبوحه ویروس کرونا از نظر بهداشتی و درمانی آسیب های فراوانی را تجربه کردند اما با فرصت های اقتصادی بسیار جدیدی نیز مواجه شده اند که شاید کمتر در کشورهای توسعه یافته دیگر شاهد آن باشند و به راحتی می توان با ثبت شرکت در این زمینه ها شرایط اقتصادی مناسبی را برای خود رقم بزنند.

استفاده از فرصت های کرونایی
کافی است صاحب یک ایده باشید و قدم درست بردارید. استارت آپ ها و فروشگاه های اینترنتی زیادی راه اندازی شده است اما تنها بخشی از این فروشگاه ها موفق بوده اند. دلیل اصلی آن را می توان در ساختار این شرکت ها جستجو کرد.

به عنوان مثال تمامی این فروشگاه ها به یک شخصیت حقوقی معتبر متصل هستند. در واقع صاحبین این استارت آپ ها و یا کسب و کارهای جدید در اولین اقدام کسب و کار خود را قانونی کرده اند. قانونی شدن کسب و کار تنها نیاز به ثبت شرکت دارد. ثبت شرکت هزینه چندان زیادی نیاز ندارد اما در رونق بخشیدن به کسب و کار های مختلف چه در حوزه دیجیتال و اینترنت و چه در حوزه کسب و کارهای دیگر تاثیری شگرف دارد.

هیچ کدام از این فروشگاه ها و یا شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و نوپا وابسته به یک فرد نیستند و به صورت گروهی و با ساختاری معتبر فعالیت می کنند. این تشکیلات و ساختار نیز در سایه ثبت شرکت و داشتن شخصیت حقوقی امکان پذیر است.

کرونا تمایل شرکت ها را به تغییر رویکرد به خوبی نشان داده است و تنها کافی است شما بخشی از این تغییر رویکرد باشید و به آنها در این زمینه ها کمک کنید. مشتریان به دنبال استفاده از شرایط ایمن و امن تر و یا بهداشتی تر هستند و کافی است شما این امکان را برای آنها فراهم کنید. تفاوتی ندارد ابزار و یا کسب و کار شما چیست، اما تفاوت دارد که مورد اعتماد باشید.

اعتماد به کسب و کارها این روزها تنها با داشتن نام و آوازه معتبر امکان پذیر است. داشتن شخصیت حقوقی در قالب ثبت و راه اندازی شرکت و سپس با ثبت برند و برند سازی ممکن می شود. گمان نمی کنم کسب و کارهای فردی در زمانی که نیاز به اعتماد سازی باشد خیلی موفق باشند اما برند شناخته شده و معتبر به راحتی همیشه مشتری خود را دارد.

بنابراین راهکار دوم بعد از ثبت شرکت، ثبت برند یا ثبت علامت تجاری است. علامت تجاری به شما فرصت شناخته شدن می دهد و محصولات شما را شناسنامه دار و معتبر می کند و زمینه اعتماد بیشتر و اطمینان مشتریان مختلف به محصولات شما را در شرایط کرونایی فراهم می کند.

اما هنوز یک قدم دیگر برای استفاده از شرایط کرونایی وجود دارد که اگر در دو قدم قبلی موفق عمل کرده باشید در این شرایط اقتصادی به شما کمک زیادی می کند. با وجود تحریم ها و کرونا و تمام مشکلاتی که همه از آن می نالند، شاهد رشد صادرات برخی از محصولات در ایران هستیم. در اصل شرکت هایی هستند که با توجه به نیاز بازارهای آسیب دیده کشورهای مختلف، محصولات و خدمات خود را به این کشورها صادر می کنند. مثلا تجهیزات پزشکی ایران در بسیاری از کشورها مشتریان زیادی در این شرایط دارد. یا مواد غذایی بهداشتی برای برخی از کشورها به یک نیاز اساسی تبدیل شده است.

برای این کار نیاز به یک کارت بازرگانی دارید. کارت بازرگانی را می توان حقیقی و یا حقوقی دریافت کرد اما به همان دلایلی که توضیح دادیم بهتر است کارت بازرگانی را حقوقی بگیرید. محصولات مختلفی که با نام و برند معتبر صادر شوند راحت تر مشتری گیر می شوند. در واقع کشورهای دیگر هم نگران کرونا و شرایط خاص به وجود آمده هستند و طبیعی است که صادرات به این کشورها تنها با داشتن اعتبار کافی امکان پذیر است.

حتی دریافت کارت بازرگانی برای واردات کالا از کشورهای دیگر و یا مناطق آزاد تجاری نیز لازم است و جزو اصلی ترین مدارکی است که باید ارائه شود. با وجود ویروس کرونا، واردات برخی از کالاها و مواد اولیه و تامین نیازهای بسیاری از شرکت های داخلی نیز خود ایده بسیار جالبی می تواند باشد.

در هر صورت هر چند ویروس کرونا روند بسیاری از کسب و کارها را مختل کرده و آسیب های زیادی به همراه داشته است اما فرصت های زیادی نیز به وجود آورده است. ثبت شرکت، ثبت برند و دریافت کارت بازرگانی در همین زمان به شما کمک خواهد کرد تا روند اعتبار سازی و کسب اعتماد خود را تسهیل کرده و از این فرصت برای رشد و ارتقا خود استفاده کنید. این امر شامل حال کسب و کارهای قدیمی نیز می شود. شرکت هایی که احتمالا به دنبال برند سازی جدید و یا استفاده از فرصت های بکر بازارهای همسایه هستند.

ویونا به عنوان موسسه ای شناخته شده و معتبر و با تکیه بر ده ها سال سابقه درخشان و در اختیار داشتن برترین کارشناسان، شما را در امر ثبت شرکت، ثبت برند و کارت بازرگانی در کوتاه ترین زمان و با معتبرترین شکل ممکن همراهی خواهد کرد و بدون نیاز به رفت وآمد زیاد در این شرایط خطرناک در کمترین زمان در قالب یک پکیج تشویقی هر سه را برای شما محقق خواهد کرد.
خبر آنلاین

۱۳۹۹/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...