نسخه چاپی

كسب رتبه برتر عقیدتی سیاسی ناجا در بین سازمان های نیروهای مسلح

عکس خبري -کسب رتبه برتر عقيدتي سياسي ناجا در بين سازمان هاي نيروهاي مسلح

رئیس عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی معظم كل قوا گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در بین سازمانها نیروی های مسلح رتبه برتر در حوزه اشراف را بدست آورد.

به گزارش نما ،حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، رئیس عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا، ضمن حضور در سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اهدا لوحی از عملکرد مجموعه سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در حوزه اشراف و کسب مقام اول در بین سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح تقدیر و تشکر نمود.

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین سعیدی و هیئت همراه شمه ای کوتاه از عملکرد سازمان عقیدتی سیاسی ناجا را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی، اعتقادی، تبلیغی، سیاسی و اجتماعی بیان نمود و نتایج و پیشرفت‌های حاصله در سازمان عقیدتی سیاسی را مرهون زحمات و تلاش‌های تک تک همکاران مجموعه و پشتیبانی و هماهنگی و همکاری فرماندهی محترم ناجا و هم افزایی بین معاونین این سازمان و معاونین و مدیران دفتر عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح دانست.

سپس در ادامه این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس و با شرکت رؤسای عقیدتی سیاسی سراسر کشور برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی طی سخنانی بیان کرد: عملکرد مجموعه سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در حوزه اشراف بررسی و این سازمان حائز بالاترین امتیاز در بین سایر سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح گردید که بنده نیز به سهم خود از زحمات رئیس و کارکنان این مجموعه تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی حرکت سازمان عقیدتی سیاسی را با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین ادیانی، حرکتی رو به جلو، فعال، هوشمندانه، مفید و مؤثر عنوان کرد و گفت: این حرکت رو به جلو و تولید فکر و اندیشه، حرکت دقیق و مؤثری است که زیبنده سازمان است و حاصل زحمات و تلاش‌های ریاست محترم و معاونین، مدیران، رؤسای عقیدتی سیاسی استان‌ها و تک تک کارکنان این سازمان است و این جای تشکر دارد.

ایشان در ادامه به بیان سه نکته زمان شناسی، جریان شناسی و دشمن شناسی به تفاوت دوران حضرت امام خمینی (ره) با دوران رهبری حضرت آقا پرداخت و بیان نمود: اولین این تفاوت‌های در جنس و ماهیت تهدید و جنگ در دوران امام خمینی و دوران حاضر است

وی با اشاره به اینکه دوران امام دوران جنگ تحمیلی بود، گفت: رهبر معظم انقلاب در زمامداری خود با ۸ جنگ مواجه شده که خارج از حوزه سرزمینی ما بود؛ اما نتایج و تحولات آن، مستقیم و غیر مستقیم بر جمهوری اسلامی تأثیر داشت.

این مقام مسئول مدیریت و درایت رهبری را در مواجهه با این جنگ‌ها هوشمندانه و مدبرانه عنوان نمود و گفت: مثلاً عملکرد ایشان در جنگ ۳۳ روزه لبنان که آغازگر تنش‌ها برای ایجاد خاورمیانه جدید در منطقه بود، باعث شد که تحولات آنطور که مد نظر آمریکا و اسرائیل در منطقه بود پیش نرود.

رئیس عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا تفاوت دیگر دوران امام با حال حاضر را حوزه جنگ تمدنی عنوان نمود و اظهار داشت: در دوران حاضر، دشمن جنگ تمدنی را به داخل حوزه اسلام آورده و با محوریت کشورهایی نظیر عربستان و با پول کشورهای اسلامی جنگی را به راه انداخته و با درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) علیرغم خساراتی که دشمن به نیروهای مسلح برخی کشورهای مسلمان نظیر سوریه، عراق و یمن وارد نمود نتوانست به اهداف خود در منطقه دست یابد و امروز یکی از چالش‌های اساسی آمریکا و اذناب آن چگونگی برون رفت از این گرفتاری است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی موضوع دیگر در تفاوت دوران حضرت امام با عصر حال حاضر را تحول در فناوری ارتباطات عنوان کرد و گفت: این هم یکی از دلایل و متغیرهایی است که نمی‌توان عصر امام را با عصر حاضر مقایسه کرد. الان یک جوان در گوشی همراه خود با یک جهان در گوشه خانه ارتباط دارد و همه چیز را می بیند و می‌داند. تحول در متغیر نیازمند تحول در ابزار نیز هست؛ یعنی ما هم باید در مقابل این حجم از فناوری برنامه‌های خود را ارائه نمائیم. گاهی برخی مطرح می‌کنند آیا دین پاسخگوی هجمه‌های فرهنگی اعتقادی و سیاسی دستگاه‌های تبلیغاتی غرب هست؟ باید گفت بله. در تاریخ بسیار نمونه داریم که پیامبران و ائمه یک تنه جلوی این هجمه‌ها قرار گرفته اند.

وی نمونه بعدی تفاوت این دو دوران را پدیده افراط گرایی به نام دین برشمرد و گفت: یک طرف به نام اهل سنت، وهابیت، داعش و القاعده را به وجود می‌آورد و طرف دیگر تشیع انگلیسی است که چهره زشت و نامطلوبی از شیعه را به تصویر می‌کشد و این دو مانند دو لبه قیچی، اسلام ناب محمدی را هدف قرار داده اند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین این دو دوران، تغییر و تحول در یاران امام است و اگر ما به این موضوع مهم توجه نکنیم قطعاً ضربه خواهیم خورد. این تغییر، تغییر در فکر و رفتار و عمل است و همانند تغییراتی است که در یاران پیامبر بعد از ایشان به وجود آمد و موجب شد تا برخی از صحابه جلوی امام زمان خود یعنی امیرالمؤمنین علی علیه السلام قرار گیرند.

وی در جمع بندی سخنان خود اشاره داشت: با بررسی و مقایسه دوران حاضر با دوران امیر المؤمنین می‌توان این موضوع را دریافت که مشکل ایشان دشمن خارجی نبوده بلکه مشکل از دشمنان و نفوذهای داخلی است. باید این متغیرها در مباحث سیاسی و اعتقادی مد نظر قرار گیرد وگرنه عملکرد ما متناسب با وضعیت روز جامعه نخواهد بود.

این مقام مسئول دربخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد ناجا در چنین شرایطی گفت: بار عظیمی از وظایف بر دوش نیروی انتظامی است و تحمل این بار ایمانی سلمان گونه می‌خواهد تا کسی در نیروی انتظامی با این همه هجمه و انحراف فکری و اعتقادی که توسط دشمن پمپاژ می‌شود، نلغزد و به درستی انجام وظیفه نماید و این نقش سازمان عقیدتی سیاسی ناجا را نشان می‌دهد که از نظر فکری و اعتقادی وظایف خود را به خوبی انجام داده است.

در پایان این مراسم، لوح تقدیر سرلشکر باقری، رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح توسط حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به حجت الاسلام و المسلمین ادیانی اهدا گردید.

۱۳۹۹/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...