نسخه چاپی

یوسفیان در گفتگو با نما:

دولت قیمت ارز را بالا و پایین می‌برد

عکس خبري -دولت قيمت ارز را بالا و پايين مي‌برد

عضو سابق كمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم گفت: : قیمت واقعی دلار باید با عرضه و تقاضا و براساس نیاز واقعی كشور به آن تعیین شود، اما متأسفانه قیمت دلار دستوری كاهش یا افزایش می یابد و دولت در تعیین نرخ ارز دست دارد.

عزت الله یوسفیان، عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: متأسفانه نرخ واقعی دلار در کشور ما براساس منطق اقتصادی تعیین نمی شود، بلکه متغیرهای سیاسی برروی نرخ دلار تأثیرگذار هستند. مثلاً اگر بگویند دادخواست آقای ترامپ در دیوان عالی آمریکا مورد پذیرش قرار گرفته، قطعاً نرخ دلار بلافاصله بالاتر از 30 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: وقتی نرخ ارزهای بین المللی در کشور ما وجهه اقتصادی نداشته باشد، همواره مشکل آفرین خواهد بود.

نماینده سابق مردم آمل در مجلس دهم معتقد است تا زمانی که دولت بودجه سال 1400 را به مجلس معرفی نکند، نمی توان به ارزش واقعی دلار پی برد؛ یعنی باید منتظر ماند و دید که دولت بودجه سال آینده را چگونه خواهد نوشت و این بودجه چگونه در مجلس چکش کاری خواهد شد.

یوسفیان بیان کرد: دولت هر قیمتی را برای دلار در بودجه تعریف کند، هزینه آن را تقبل خواهد کرد و قیمت واقعی دلار آنچه خواهد بود که دولت مشخص کرده است.

او با انتقاد از نحوه تنظیم بودجه گفت: متأسفانه بودجه کشور براساس حدس و گمان نوشته می شود و واقعیت کشور در آن در نظر گرفته نشده و فقط براساس اما و اگرهاست که این بودجه نوشته می شود.

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم خاطرنشان کرد: قیمت واقعی دلار باید با عرضه و تقاضا و براساس نیاز واقعی کشور به آن تعیین شود، اما متأسفانه قیمت دلار دستوری کاهش یا افزایش می یابد و دولت در تعیین نرخ ارز دست دارد.

۱۳۹۹/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...