نسخه چاپی

كی‌روش تهدید به افشاگری كرد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بعد از صعود به جام‌جهانی نام آنهایی كه با قطر همكاری كردند را می‌گویم.

به گزارش نما به نقل از فارس، کارلوس کی‌روش در پایان تمرین تیم ملی فوتبال ایران در مورد شرکت در مسابقات غرب آسیا گفت: این تصمیمی است که فدراسیون گرفته و باید در این مسابقات شرکت کنیم. فرصت خوبی است که گروهی از جوانان و افراد با استعداد را کنار یکدیگر جمع کنیم و از این فرصت برای رسیدن آنها به بلوغ بیشتر استفاده ببریم.


وی افزود: بازیکنان لیگ را زیر نظر داشتیم و افرادی را که دارای استعداد خوبی هستند دعوت کردیم و با خودمان به کویت می‌بریم. این مسابقات می‌تواند فرایند آموزشی خوبی برای به دست آوردن تجربه بین‌المللی باشد.


کی‌روش در مورد اینکه تیم ملی عربستان با بازیکنان زیر 23 سال خود شرکت می‌کند و آیا بهتر نبود ما نیز این کار را انجام می دادیم، عنوان کرد: تیم ملی زیر 22 سال ما در این مدت بازی‌های متعددی داشته و فرصت خوبی داریم که از تلفیق جوانان و بازیکنان با تجربه برای به دست آوردن یک تجربه بین‌المللی استفاده کنیم. در این گروه چند نفر از بازیکنان زیر 22سال را در اختیار داریم. این بازیکنان جوان نیاز دارند به تجربه برسند.


وی تصریح کرد: همچنین قبل از بیان این صحبت ها باید توجه کنیم قانون برگزاری این مسابقات استفاده از نفرات زیر 22 سال نیست بلکه ما باید با تیم بزرگسالان خود شرکت کنیم. دلیل حضور من نیز این است که فکر می‌کنم می‌توانم با قرار گرفتن در کنار این نفرات آنها را در رسیدن به رشد کمک کنم و عملکردشان را زیر نظر داشته باشم.


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد این که این نفرات چقدر شانس حضور در بازی‌های آینده تیم ملی بزرگسالان را دارند خاطرنشان کرد: این بستگی به عملکرد بازیکنان در آینده دارد. ما بر حسب عملکردی که این نفرات ارائه می‌کنند تصمیم خواهیم گرفت. باید از این فرصت که در اختیار آنها قرار گرفته استفاده کنند و اگر قرار شد مقابل قطر و کره در خارج از خانه به میدان بروند و یا اینکه در استادیوم آزادی برابر دیدگان 100 هزار نفر بازی کنند استرس نداشته باشند. یعقوب کریمی و صادقیان نفراتی هستند که می‌توانند رشد کنند. شما دیدید که سال قبل پولادی بازیکنی بود که زیاد بازی نمی‌کرد اما او امسال یار اصلی ماست.


کی‌روش در مورد اینکه برخلاف تمرینات گذشته چندان شاداب نیست عنوان کرد: تمرکز خودم را روی تمرینات تیم ملی گذاشتم تا کارم را به نحو احسنت انجام دهم و کارم را با دقت فراوان دنبال می‌کنم.


سرمربی تیم ملی در مورد اینکه آیا نفرات دیگری به تیم ملی اضافه می‌شوند، یادآور شد: مطمئن نیستم جلال رافخایی بتواند کنار ما حاضر شود، او در حال انجام دادن تست‌های پزشکی است. همچنین آرش افشین به دلیل اینکه برای صحبت در مورد حضور در یکی از تیم‌های خارجی می‌خواست سفری داشته باشد به او مرخصی دادیم اگر او بتواند قراردادش را به امضاء برساند بازیکن دیگری با تجربه بین‌المللی در کنارمان خواهیم داشت. در یکی از مسائلی که باید خودمان را رشد دهیم این است که همانند سال های قبل 6-7 و تا 10بازیکن لژیونر داشته باشیم. این بازیکنان، فوتبال بین‌المللی را یاد می‌گیرند و به ما کمک می‌کنند به همین خاطر به آرش اجازه دادم تا به فرانسه برود و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.


سرمربی تیم ملی در مورد اینکه آیا بازیکنان زیر 22 سال و نفراتی مثل جهانبخش شانس حضور در تیم ملی را دارند گفت: چند نفر از این بازیکنان مد نظر ما قرار داشتند. بازیکنانی که در اینجا حاضر شدند این فرصت را در اختیار دارند که بر تجربیات خود بیفزایند. بازیکنانی مثل رافخایی، حسن‌زاده نیاز دارند تا تجربه بین‌المللی کسب کنند.


کی‌روش در مورد اینکه پس از بازی با ازبکستان انتقادهای زیادی انجام شد و آیا از این مسئله اطلاع دارد گفت: وقتی تیم ملی بازی می‌کند پس از آن صحبت‌های زیادی بیان می‌شود. در تمامی کشورها این اتفاق می‌افتد، در ایران، پرتغال و فرانسه خیلی‌ها می‌خواهند صحبت کنند و نظراتشان را بیان کنند. وظیفه من این است که چشم و گوشم باز باشد و تشخیص دهم کدام نقطه نظرات به درد ما می‌خورد و کدام صحبت‌ها معقول نیستند. برخی منتقدان برای حضور در تصویر انتقاد می‌کنند. آنها چون کسی خواهان نظراتشان نیست انتقادات خود را بیان می‌کنند، هیچکس برای این حرف ها ارزشی قائل نیست. آنها به همین خاطر به صورت رایگان صحبت‌های خود را بیان می‌کنند. وظیفه دارم با هوش و ذکاوت عمل کنم و با فکر جلو بروم. باید نقطه‌نظرات مهم و کلیدی را تشخیص دهم و آنها را به کار بگیرم.


وی در مورد اینکه از او انتقاداتی مبنی بر تبانی با تیم ملی قطر مطرح شده است، گفت: من این صبحت‌ها را شنیده‌ام تنها شک و شبهه‌ای که باقی می‌ماند این است که از ازبکستان و لبنان چه کسی با قطر تبانی کرده است. در گروه مقابل عراق با استرالیا همکاری می‌کند، از اردن چه کسی با استرالیا همکاری می‌کند و امتیازات به این تیم تقدیم می‌شود و این مسئله برای من سؤال است. واقعاً چه کسانی از کشورهای دیگر با قطر همکاری دارند. اما باید بگویم در ایران شک ندارم چه کسانی با قطر همکاری می‌کنند و وقتی که به جام جهان

۱۳۹۱/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...