نسخه چاپی

حامی آمریكایی فتنه سبز: ادعای تقلب خطرناك است!

عکس خبري -حامي آمريکايي فتنه سبز: ادعاي تقلب خطرناک است!

رئیس جمهور پیشین آمریكا با سابقه فتنه‌انگیزی علیه ملت ایران، درباره ادعای تقلب در انتخابات آمریكا ابراز نگرانی كرد و آن را خطرناك خواند.

به گزارش نما، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:باراک اوباما در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس ضمن گلایه از مقامات جمهوری‌خواه به علت همراهی با دونالد ترامپ گفت: نپذیرفتن نتیجه انتخابات مسیر خطرناکی است.

او در پاسخ به این پرسش که ادعاهای تقلب گسترده در انتخابات آمریکا چه بلایی بر سر این کشور می‌آورد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که این ادعاها با انگیزه مطرح می‌شوند، چون رئیس‌جمهور دوست ندارد ببازد و هرگز هم به شکست اذعان نمی‌کند.

وی افزود: من بیشتر از این مسئله ناراحت می‌شوم که سایر مقامات جمهوری‌خواه- که بسیار بهتر از او مسائل را درک می‌کنند- با این مسئله همراهی می‌کنند و به او دلگرمی می‌دهند. این اقدام یک گام دیگر برای مشروعیت‌زدایی، نه تنها از دولت آینده است بلکه مشروعیت‌زدایی از کل نظام دموکراتیک آمریکاست. این کار قدم گذاشتن در مسیری خطرناک است.

اوباما چهره‌های ارشد حزب جمهوری‌خواه را متهم کرده با صف کشیدن در کنار دونالد ترامپ برای رد نتیجه انتخابات مشغول تضعیف دموکراسی آمریکایی هستند.

اظهار نگرانی باراک اوباما درباره سرانجام جا افتادن ادعای تقلب و تیره و تار کردن آینده نظام سیاسی آمریکا در حالی است که خود وی سال ۸۸، ضمن حمایت از سران فتنه ‌سبز و ادعای دروغین تقلب، رفتار موسوی و دیگر سران فتنه ‌سبز را الهام‌بخش خوانده بود. چند ماه بعد مایکل لدین مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا فاش کرد تدارک جنبش سبز نه مربوط به یک سال اخیر بوده، بلکه به ۲۰ سال قبل برمی‌گردد که طی آن مقامات آمریکایی سعی کردند به شکل پنهانی با دفتر نخست‌وزیر وقت ایران (میرحسین موسوی) ارتباط بگیرند.

سخنان اخیر اوباما نشان می‌دهد که ادعای دروغین تقلب در سال ۸۸ چقدر خائنانه بوده و شخص وی، مرتکب چه جنایتی در حق ملت ایران شده است. نکته جالب این که فاصله آرای ترامپ و بایدن - حتی بدون در نظر گرفتن احتمال ابطال بخشی از آرای بایدن- سه میلیون رأی بیشتر نیست؛ اما در فتنه ۸۸، سران فتنه مدعی تقلب ۱۱ میلیون رأیی بودند و دروغی که بعدها توسط عناصر خائنی مانند خاتمی و تاج‌زاده و... (البته در پستوها و محافل خصوصی) رد شد و تصریح گردید ۱۱ میلیون رأی تقلب اصلاً امکان ندارد.

با سخنان اخیر اوباما که حامی بزرگ فتنه‌گران در سال ۸۸ به شمار می‌رفت، جنایتکاری فتنه‌گران به طریق اولی ثابت می‌شود. دولت اوباما پس از شکست آشوب سیاسی، به مشورت برخی اصلاح‌طلبان، تحریم‌های فلج‌کننده را در سالگرد شروع فتنه (خرداد ۸۹) علیه ملت ایران به اجرا گذاشت.

۱۳۹۹/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...