نسخه چاپی

كلاف سردرگم قیمت بلیط هواپیما؛ شورای عالی هواپیمایی امروز تشكیل جلسه می دهد

عکس خبري -کلاف سردرگم قيمت بليط هواپيما؛ شوراي عالي هواپيمايي امروز تشکيل جلسه مي دهد

در حالی قرار است امروز جلسه شورای عالی هواپیمایی تكلیف قیمت بلیط را روشن كند كه برخی شركت‌های هواپیمایی همچنان به گرانفروشی خود ادامه می‌دهند.

به گزارش نما، قرار بود چهارشنبه‌ای که گذشت سازمان هواپیمایی کشوری تکلیف قیمت بلیط هواپیما در پروازهای داخلی را روشن کند. این کار توسط معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی بر اساس صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی و قیمت‌تمام شده به‌عنوان به آیتم اصلی بررسی شده است.

دوشنبه هفته قبل ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی از برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران ایرلاین‌ها و اعضای کمیسیون عمران مجلس با موضوع قیمت بلیط هواپیما خبر داده و گفته بود:‌ روز چهارشنبه (۲۱ آبان‌ماه ۹۹) نتیجه این جلسه اعلام می‌شود.


وی یادآور شد: تا پیش از سال ۹۸ قیمت بلیط هواپیما افزایشی نداشت اما در اردیبهشت ۹۹ به دلیل مسائل مربوط به شیوع ویروس کرونا ۳۰ درصد قیمت بلیط افزایش یافت. در آن زمان برخی از شرکت‌های هواپیمایی از این امکان استفاده کردند اما برخی دیگر از آنها قیمت بلیط خود را افزایش ندادند و در دوره کرونا ترجیح دادند افزایش قیمتی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: امیر زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دیروز دستور داد جمع بندی نهایی برای قیمت بلیط هواپیما انجام و نتایج آن اعلام شود.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه برخی ایرلاین‌ها بیش از ۳۰ درصد مصوب، قیمت بلیط هواپیما را افزایش داده‌اند، تصریح کرد: قیمت کنونی بلیط هواپیما بالاست و قطعاً کاهش خواهد یافت. برنامه سازمان هواپیمایی کشوری این بوده که در همان حد ۳۰ درصد اردیبهشت ماه قیمت‌ها افزایش یابد اما برخی شرکت‌های هواپیمایی از این قیمت ها فراتر رفته و بلیط را با قیمت بسیار بالاتر به فروش رسانده‌اند.

جلالی یادآور شد: به دلیل شیوع ویروس کرونا اردیبهشت و خرداد امسال مسافر چندانی برای حمل و نقل هوایی وجود نداشت و شرکت های هواپیمایی با یک چهارم و بعضاً یک پنجم ظرفیت ناوگان خود اقدام به جابجایی مسافران می‌کردند. این در حالی بود که در تابستان تعداد سفرها افزایش یافت و تقاضا برای حمل و نقل هوایی رو به فزونی نهاد.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور هم به فکر مردم است و هم به فکر شرکت هواپیمایی است، اظهار کرد: قیمت بلیط پروازهای داخلی به‌گونه‌ای جمع بندی می شود که نه مردم آسیب ببینند و نه ایرلاین‌های داخلی. تمام هدف ما این است که خدمات رسانی مناسبی به مردم توسط بخش حمل و هوایی صورت گیرد و در عین حال شرکت‌های هواپیمایی نیز بتوانند در این دوران کرونا به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش مشرق،‌ در روز موعد یعنی چهارشنبه‌ای که گذشت خبری از اعلام نتایج جلسه برگزار شده برای تعیین تکلیف قیمت بلیط هواپیما نشد تا این‌گونه به نظر برسد این موضوع به جمع بندی نهایی نرسیده است.

در حالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی (برخی اعضای کمیسیون عمران) در واکنش به گرانی قیمت بلیط وزارت راه و ایرلاین‌ها را تهدید به طرح سوال و تفحص می‌کنند که قرار است بعدازظهر امروز جلسه شورای عالی هواپیمایی برای تعیین تکلیف قیمت بلیط هواپیما برگزار شود.این جلسه البته با جلسه وزرای بهداشت و راه و شهرسازی همزمان است و این احتمال وجود دارد که به ساعت و روز دیگری موکول شود.

برخی از شرکت‌های هواپیمایی در چند ماه اخیر قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی را بیش از مجوزهای سازمان هواپیمایی افزایش داده‌اند و با توجه به اظهارات نمایندگان مجلس به نظر می‌رسد این کار را همچنان ادامه می‌دهند. یکی از معضلات بخش حمل‌ونقل هوایی کشور در دوره قبل مدیریت سازمان هواپیمایی کشور همراهی بیش از حد با شرکت‌های هواپیمایی بود که زمینه‌ساز مشکلات کنونی برای این بخش و مردم شده است.

ایرلاین‌های همیشه بدهکار به شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و شرکت پخش فرآروده‌های نفتی در دوره شیوع ویروس کرونا کارنامه قابل دفاعی از خود در خدمات رسانی به مردم به جا نگذاشته‌اند. برخی از آنها حتی دستورالعمل استفاده حداکثری از ۶۰ درصد ظرفیت صندلی‌های پرواز خود را رعایت نمی‌کنند. خوشبختانه با تغییرات مدیریتی در سازمان هواپیمایی این امیدواری به وجود آمده تا به یکه‌تازی شرکت‌های هواپیمایی در راستای توجه صرف و مطلق به منافع و سود خود وبی‌توجهی به حقوق مردم پایان داده شود.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...