نسخه چاپی

سفر یك مقام ارشد حماس به ایران

روزنامه لبنانی الجمهوریه نوشت: به دنبال پیروزی اخیر مقاومت فلسطین بویژه 'حماس' علیه اسراییل در غزه، به زودی سفر یك مقام ارشد این جنبش به تهران را شاهد خواهیم بود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، روزنامه لبنانی 'الجمهوریه' در مقاله ای با عنوان 'ایران زیرفشار تحریم ها: موضع ما نسبت به فلسطین استراتژیک است'، نوشت: تعامل و همکاری ایران با قضیه فلسطین از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ناشی از وجود دیدگاه استراتژیک نسبت به احقاق حقوق مظلومان در سطح جهان عرب و اسلام است و جمهوری اسلامی هیچ گاه از آن به عنوان برگ برنده ای برای جذب گروههای فلسطینی بهره نبرده است.

این روزنامه تأکید کرد: ایران انتظار داشت تا درگیری های جاری سوریه به عنوان عاملی تهدید کننده علیه منطقه به ویژه علیه سرنوشت فلسطینی ها تفسیر شود چراکه سست شدن عوامل مقاومت در منطقه به نفع نیروهای این محور نیز نخواهد بود.

این روزنامه ادامه داد: بر این اساس، قضیه فلسطین به عنوان یکی از آرمان های بزرگ جمهوری اسلامی است که از شروع انقلاب ایران ترسیم شده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه 'گله مندی های ایرانی ها از حماس، به معنای چشم پوشی آنها از قضیه فلسطین نیست'، ادامه داد: ایرانی ها اولین کسانی بودند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با بستن سفارت اسراییل، پرچم فلسطین را بر بام سفارت این کشور در تهران برافراشتند و امروز هم تا تحقق آرمان های بزرگ مردم فلسطین در ایجاد کشوری مستقل با پایتختی قدس شریف، از مواضع خود عقب نشینی نمی کند.

الجمهوریه تأکید کرد: ایرانی ها از قضیه فلسطین به عنوان ادبیات انقلاب اسلامی و هدف بزرگ آن یاد می‌کنند و علی رغم بروز تغییراتی در مواضع عربی - اسلامی منطقه به ویژه بعد از شکست مذبوحانه اسراییل در غزه، هیچ گاه دست از حمایت فلسطین برنخواهند داشت.

۱۳۹۱/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...