نسخه چاپی

كریمی اصفهانی در گفتگو با نما:

دولت به جای كاهش فشار، باری بر دوش مردم افزود

عکس خبري -دولت در  حال تحميل فشار اقتصادي به ملت است

دبیر كل جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: درآمد بسیاری از مشاغل و كسب و كارها در شرایط شیوع ویروس كرونا كاهش پیدا كرده؛ لذا دولت با توجه به این شرایط باید فشار را از روی آنها بردارد، اما هرازگاهی مشاهده می شود نه تنها فشار از روی آنها برداشته نمی شود بلكه فشارهای متعدد هم بر آنها تحمیل می شود

احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: ویروس کرونا تمامی کشورهای جهان را درگیر خود ساخته و خسارت هایی را به وجود آورده و کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیست، اما این بدین معنی نیست که دولت حسن روحانی نسبت به مشاغل و کسب و کارها بی تفاوت باشد.
وی افزود: از دولت انتظار می رود همانطور که تسهیلاتی را برای کارمندان و قشر حقوق بگیر در نظر می گیرد، این تسهیلات را برای کسب و کارها و مشاغل خصوصی هم مدنظر داشته باشد. مثلاً دولت می تواند میزان مالیات پرداخلی صاحبان مشاغل و کسب و کارها را کاهش دهد و یا حتی از مالیات معاف کند.

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار بیان کرد: درآمد بسیاری از مشاغل و کسب و کارها در شرایط شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده؛ لذا دولت با توجه به این شرایط باید فشار را از روی آنها بردارد، اما هرازگاهی مشاهده می شود نه تنها فشار از روی آنها برداشته نمی شود بلکه فشارهای متعدد هم بر آنها تحمیل می شود.

کریمی اصفهانی ادامه داد: علی رغم اینکه شرکت های بیمه ای باید در این شرایط معافیت ها و تسهیلاتی را برای کسب و کارها در نظر داشته باشند، اما نه تنها اصل حق بیمه را دریافت می کنند، بلکه جرایم بیمه ای را هم از صاحبان مشاغل اخذ می کنند و هرچند دولت به شرکت های بیمه ای تذکراتی را داده اما این شرکت ها به این تذکرات توجهی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی بازار و اصناف به خاطر شیوع ویروس کرونا آن هم در شرایط کنونی اصلاً به صلاح نیست و خسارت های بسیاری را در پی خواهد داشت؛ زیرا هزینه اجاره بها و قبوض آب و برق و گاز و مالیات نه تنها کاسته نشده بلکه به این هزینه ها هم افزوده شده است؛ لذا با تعطیلی بازار و اصناف بسیاری از کسبه از تأمین این هزینه ها ناتوان خواهند بود، اما اگر دولت راهی برای جبران این هزینه ها پیش بینی کرده تعطیل کند، اما اگر پیش بینی نکرده است، پس تعطیلی دو هفته ای تهران جایز نیست.

۱۳۹۹/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...