نسخه چاپی

شوهانی در گفتگو با نما:

دولت مقابل بایدن سر خم نكند

عکس خبري -دولت مقابل بايدن سر خم نکند

نماینده سابق مردم در مجلس نهم گفت:بایدن برای بازگشت دوباره آمریكا به برجام شرط و شروط تعیین كند، اما مقامات سیاسی كشورمان باید در برابر این شرط و شروط ها سر خم نكنند

احمد شوهانی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: قطعاً بایدن بدون پیش شرط اجازه نخواهد داد که آمریکا وارد برجام شود و همانند ترامپ پیش شرط هایی را مطرح می کند.

وی افزود: ساختار سیاسی آمریکا به گونه ای است که با جابجایی یک نفر خیلی تغییراتی در آن ایجاد نمی شود؛ چون کنگره و اتاق های فکر موجود در ایالات متحده برروی ساختار سیاسی و تصمیم گیری های سیاسی این کشور تأثیرگذارند.

این نماینده سابق مردم در مجلس نهم گفت: فکر می کنم بایدن برای بازگشت دوباره آمریکا به برجام شرط و شروط تعیین کند، اما مقامات سیاسی کشورمان باید در برابر این شرط و شروط ها سر خم نکنند؛ چون ممکن است بایدن بگوید ابتدا ایران به تعهدات برجامی خود بازگردد و سپس آمریکا عضو برجام خواهد شد، اما دولت نباید این خواسته را بپذیرد و او برای دولت بایدن شروطی را مطرح کند که یکی از این شروط می تواند بازگشت آمریکا به برجام پیش از انجام هرگونه مذاکره ای باشد؛ یعنی ابتدا آمریکا وارد برجام شود و سپس در چارچوب 1+5 با آنها گفتگو خواهیم کرد.

شوهانی معتقد است که بایدن مسائل حقوق بشری را یکی از پیش شرط های بازگشت به برجام قرار خواهد داد که این مسئله برخلاف مفاد برجام است.

وی تأکید کرد: با آمدن بایدن نباید امیدی به زنده شدن برجام داشت. چون فضای داخلی کشور به دلیل ذهنیت منفی، آمادگی احیای برجام را ندارد و اینکه برجام هیچ سودی برای کشور نداشته و مردم نسبت به آن دید منفی دارند. همچنین ساختار سیاسی آمریکا به احتمال زیاد اجازه احیای دوباره برجام را نخواهد داد.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: بعید است که بایدن بتواند برای برجام کاری کند و انتخاب بایدن تنها مزیتی که خواهد داشت این است که از بار فشار روانی موجود در جامعه کاسته خواهد شد و شاید چرخ اقتصاد یک مقدار سریع تر بچرخد.

۱۳۹۹/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...