نسخه چاپی

جمالی نوبندگانی در گفتگو با نما:

ذوق زدگی برخی‌ها از پیروزی بایدن تعجب‌آور است/ آمریكا به برجام برنمی گردد

عکس خبري -ذوق زدگي برخي‌ها از پيروزي بايدن تعجب‌آور است/ آمريکا به برجام برنمي گردد

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: مسئولان كشورمان باید از اظهارنظرهای سطحی و حركات انفعالی به دور باشند و بیشتر به سیاست های اقدامی بایدن در آینده بیاندیشند تا سیاست های اعلامی. من تعجب می كنم از اینكه هنوز كابینه آقای بایدن تشكیل نشده عده ای ذوق زده شده اند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: ابتدا سیاسیون و مسئولان اقتصادی کشور بایستی طرح های اقتصادی و اجرایی مخصوص خود را داشته باشند تا سایر عوامل و فاکتورهای خارجی کمترین تأثیر را برروی کشور بگذارد.

وی افزود: باید در رابطه با تحولات اخیر آمریکا همه جناح ها، احزاب و مسئولان به گونه ای رفتار کنند که احساس ذوق زدگی و یک امیدواری بیش از حد واقعی در کشور ایجاد نشود. اینکه برخی می گویند آقای بایدن بی چون و چرا به برجام بازخواهد گشت، یک مسئله غیرواقعی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم ادامه داد: من فکر می کنم که تیم وابسته به بایدن در استراژی فشار و مخالفت با جمهوری اسلامی ایران با ترامپ خیلی تفاوفت نخواهد داشت. اتفاقاً ترامپ با اقدامات خود نتوانست آن اجماع بین المللی را علیه ایران ایجاد کند ولی بایدن برخلاف ترامپ در حوزه دیپلماسی کارکشته تر است؛ لذا باید بیشتر از ترامپ مراقب بایدن بود.

جمالی نوبندگانی بیان کرد: بایدن از تحریم هایی که دولت ترامپ علیه ما وضع کرده سوءاستفاده خواهد کرد و به نوعی در مذاکرات برجام درصدد باج خواهی خواهد بود؛ بنابراین نباید خیال کنیم که با آمدن بایدن، سیاست های ضدایرانی ترامپ به کلی رها خواهد شد.

وی گفت: مسئولان کشورمان باید از اظهارنظرهای سطحی و حرکات انفعالی به دور باشند و بیشتر به سیاست های اقدامی بایدن در آینده بیاندیشند تا سیاست های اعلامی. من تعجب می کنم از اینکه هنوز کابینه آقای بایدن تشکیل نشده عده ای ذوق زده شده اند.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: دولت برای هر سناریویی که از سوی دولت آینده آمریکا طراحی شده، برنامه داشته باشند تا غافلگیر نشود.

جمالی نوبندگانی توصیه کرد که نتیجه انتخابات آمریکا نباید به دوقطبی شدن فضای سیاسی کشور بیانجامد؛ چون این موضوع می تواند تبعات منفی بسیاری برای کشور در پی داشته باشد.

۱۳۹۹/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...